اتاق سرور | طراحی و راه اندازی اتاق سرور


اتاق سرور از جهات مختلفی به‌عنوان مهم‌ترین بخش شبکه محسوب می‌شود. اتاق سرور در واقع مرکز کنترل و مدیریت شبکه بوده و تمامی تجهیزات سخت‌افزاری شبکه شامل سرورها، سوییچ‌ها، روترها و غیره در این محل قرار می‌گیرند. اتاق سرور فضایی است که برای ذخیره، نگهداری و مدیریت سرورهای کامپیوتری و اجزای مرتبط با آن استفاده می شود.
طراحی و راه اندازی اتاق سرور و دیتاسنتر یا ساخت اتاق سرور جزو خدمات ارائه شده توسط تیم تک دیتا می‌باشد. ساخت اتاق سرور و دیتاسنتر دارای استانداردها و نکات زیادی است که می‌بایست مورد توجه و دقت قرار بگیرند.

اتاق سرور و ملزومات طراحی اتاق سرور

اگر می خواهید درباره ملزومات راه اندازی اتاق سرور بیشتر بدانید این مقاله را مطالعه کنید.

طراحی و راه اندازی اتاق سرور استاندارد


به طور کلی، یک اتاق سرور ممکن است شامل صدها سرور باشد.سرورهایی که اغلب توانایی بروزرسانی سخت‌افزار و نرم‌افزار بدون راه‌اندازی مجدد، قابلیت پشتیبان‌گیری پیشرفته مکرر، امنیت بالا برای حفاظت از منابع، داده‌ها و حافظه و مدیریت آسان و همچنین ویژگی‌ها و قابلیت‌های خاصی دارند.
تک دیتا با توجه به تجربه های به دست آمده در پروژه‌های مختلف و تسلط بر طراحی و راه اندازی اتاق سرور و ساخت اتاق سرور با استاندارد های روز دنیا همچون  BICSI , UPTIME , ISO/IEC TS 22237 , EN 50600 و استاندارد TIA-942 و اجرای آن طی سالیان گذشته، آمادگی ارائه خدمات استاندارد سازی اتاق سرور  با تجهیزات استاندارد اتاق سرور و ساخت اتاق سرور با کیفیت و مدرن را دارا می‌باشد.

server (1)-min

مشاوره طراحی اتاق سرور

server-min

تجهیزات اتاق سرور

globe-min

استانداردسازی اتاق سرور

اعلام و اطفا اتاق سرور


سیستم های اعلام و اطفا حریق اتاق سرور از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از مهم ترین نکته‌هایی که باید در دیتاسنتر و اتاق سرور مورد توجه قرار بگیرد سیستم های اعلام و اطفا حریق می باشد. با نصب این سیستم پس از وقوع خطر با عکس العمل به موقع از خسارتهای ناشی از آتش سوزی جلوگیری کنید . 

امنیت اتاق سرور


پس از نصب و راه اندازی بستر شبکه و اتمام پروژه اتاق سرور , تامین امنیت آن از اهمیت بالایی برخور دار است و باید مورد توجه مدیران واقع شود . نصب دوربین مداربسته و سیستم های کنترل تردد و دسترسی , درب ضد حریق و رعایت نکات ایمنی ,همگی باعث افزایش امنیت اتاق سرور و دیتاسنتر می شود.

کولینگ اتاق سرور


اتاق‌ سرور و یا دیتاسنتر محیط هایی هستند که به دلیل قرار گیری سرور ها و یا قرار گیری حجم بسیار زیادی از قطعات الکترونیک گرمای زیادی تولید می نمایند. این گرما می‌تواند با افزایش تعداد رک‌های قرار گرفته در اتاق سرور بیشتر نیز شود , از این رو خنک سازی و مدیریت این گرما از اهمیت بالایی برخوردار است .

آنچه که امروز در اختیار شما قرار میگیرد حاصل سال ها تجربه در ساخت اتاق سرور و انجام پروژه‌های موفق است. ما در کمترین زمان و با بالاترین کیفیت و بدون هدر رفت سرمایه یکبار برای همیشه مشکلات اتاق‌ سرور و دیتاسنتر سازمان‌ سازمان شما را مرتفع می‌کنیم و با ما لذت دریافت خدماتی مدرن و بروز را خواهید یافت.
هدف ساخت اتاق سرور و استاندارد سازی در طراحی و راه اندازی اتاق سرور است که گام اول ارائه خدمات فنی و مهندسی لازم برای طراحی و نصب دیتاسنتر Data Center و اتاق سرور است.

اولین گام برای شروع استانداردسازی و بهینه‌سازی اتاق سرور، مشورت با یک مشاور با تجربه و متخصص می‌باشد. یک مشاوره خوب تاثیر زیادی در جلوگیری از هدر رفتن هزینه و زمان دارد. شرکت تک دیتا با رعایت استانداردها در طراحی و راه‌‌اندازی اتاق سرور یا ساخت اتاق سرور این تضمین را به شما می‌دهد که اتاق سرور استاندارد داشته باشند. ما خدمات خود را با انجام تست‌های شبکه از جمله تست فلوک، گارانتی و تضمین می‌کنیم تا مشتریان از دریافت خدمات باکیفیت اطمینان حاصل نمایند.

✔️ طراحی سیستم‌های روشنایی

✔️ طراحی و تهیه نقشه های اتاق سرور

✔️ انتخاب تکنولوژی و فناوری مناسب اتاق سرور

✔️ طراحی سیستم‌های ثبت و کنترل تردد

✔️ طراحی و اجرای سیستم کولینگ و خنک کننده

✔️ طراحی و ارائه نقشه رک ها و کابل کشی ها

✔️ طراحی و اجرای اعلام و اطفاء حریق

✔️ طراحی و اجرای ایمن سازی دیتاسنتر 

✔️ طراحی و اجرای UPS و برق اتاق سرور و دیتاسنتر

✔️ طراحی و اجرای شیلد اتاق سرور و دیتاسنتر

✔️ طراحی کف کاذب و سقف کاذب اتاق سرور

✔️ سیستم‌ کنترل شرایط محیطی با اعلام چند منظوره

موارد کلیدی و سخت‌افزاری اتاق سرور

سیستم کولینگ و تهویه اتاق سرور

در طراحی و راه اندازی اتاق سرور ، تجهیزات باید از هرگونه گردوغبار و رطوبت دور باشد، تا کارایی فن‌های موجود در کیس و رک‌ها بهتر باشند و گردوغبار باعث از کار افتادن آنها نشود. همچنین رطوبت می‌تواند آسیب جدی به خازن‌ها و برد‌های الکتریکی وارد کند، پس بهتر است برای به حداقل رساندن رطوبت محیط اتاق سرور، از سیستم تهویه و خنک‌سازی استاندارد استفاده شود زیرا کولر‌های آبی و خنک‌کننده های غیر استاندارد، رطوبت زیادی در محیط اتاق سرور ایجاد می‌کند و گزینه مناسبی برای خنک نگه داشتن اتاق سرور نیستند.

دمای اتاق سرور نباید از 10 درجه سانتیگراد کمتر و نباید از 27 درجه سانتیگراد تجاوز کند. محدوده مطلوب دما بین 18 تا 21 درجه سانتیگراد است. هنگام تعیین بهترین دمای اتاق سرور، از جمله اندازه اتاق و تعداد سرورها، باید عوامل متعددی را در نظر گرفت. این اطلاعات می تواند به اپراتورها در تصمیم گیری در مورد بهترین درجه حرارت برای نیازهای خود کمک کند.

امنیت فیزیکی اتاق سرور

استفاده از روش هایی برای ارتقا امنیت بسیار مهم است که با انواع روش های مختلفی انجام می شود. از جمله  سیستم کنترل تردد، سیستمی است که وظیفه مدیریت و کنترل تردد انسانی را در اتاق های سرور و دیتاسنتر برعهده دارد. این سیستم با استفاده از مجموعه ای از سخت افزارها و یک نرم افزار هوشمند امنیت مراکز داده را تامین می کند.
همچنین بهتر است درب اتاق سرور به گونه‌ای طراحی شود که برای قفل یا باز کردن آن نیازی به کلید نباشد و در عین حال امنیت کامل را ایجاد کند. برای این موضوع می توان به عنوان مثال از قفل های کارتی یا رمزی استفاده کرد.استفاده از دوربین مداربسته نیز به ارتقای امنیت کمک می کند.

اهمیت نظافت و عدم ورود گرد و غبار

باید توجه داشته باشید که در طراحی و راه اندازی اتاق سرور یا ساخت اتاق سرور ، جهت جلوگیری از ورود گرد و غبار به اتاق سرور باید کلیه منافذ به خصوص پنجره ها پوشانده شوند. پنجره‌ها بهتر است دوجداره باشند که از هدر رفتن انرژی نیز جلوگیری خواهند کرد.

سیستم های اعلام و اطفای حریق

در طراحی و راه اندازی اتاق سرور ، داخل اتاق‌ سرور حتماً باید تجهیزات اطفای حریق فعال باشد تا در صورت بروز کوچک‌ترین مشکل بتوان به آسانی و سرعت به حل مسئله پرداخت، اما برای تشخیص بهتر شروع آتش‌سوزی معمولاً بهترین شرایط این است که در داخل رک‌ها و محیط اتاق سرور سنسور‌های تشخص آتش‌سوزی نصب گردد و جهت بالا بردن بیشتر امنیت بهتر است درب اتاق سرور از رنگ و جنس نسوز انتخاب شود تا در صورت بروز آتش در خارج از اتاق سرور، آتش‌سوزی به درون اتاق سرور منتقل نشود.

تامین انرژی برق و باتری 

از دیگر عوامل بسیار ضروری و حیاتی، تأمین انرژی برق است. تامین انرژی باید از طریق برق شهری انجام شود و جهت اطمینان بیشتر در مواقع اضطراری قطع برق باید حتماً UPS و یا ژنراتور نیز برای اتاق سرور در نظر گرفته شود. قطع ناگهانی جریان برق در بعضی موارد خسارات جبران‌ناپذیری در سیستم به وجود می‌آورد که به زحمت می‌توان آن را به وضعیت قبلی بازگرداند.

  • چهارده سال سابقه در زمینه ارائه خدمات و پشتیبانی شبکه
  • ارائه محصولات و تجهیزات اورجینال شبکه
  • استقرار نیروی متخصص برای عیب یابی و خطاهای احتمالی
  • استفاده از راهکار های نوین و استاندارد های جهانی برای پیاده سازی بستر شبکه

  • تک دیتا در انجام خدمات خود رضایت مندی مشتری را سرلوحه خود قرار داده است
  • استفاده از نیروی متخصص و مجرب برای کاهش زمان و هزینه
  • پشتیبانی از راه دور به صورت ریموت
  • استفاده از راهکارهای نوین و استانداردهای جهانی برای پیاده سازی بستر شبکه

راه اندازی شبکه

زیرساخت

سیستم نظارت تصویر

راه اندازی دوربین مداربسته

تجهیزات

فروش کالا