دیوار اتاق سرور

دیوار اتاق سرور

دیوار اتاق سرور | دیوار کاذب | دیوار کاذب اتاق سرور

دیوار اتاق سرور یا دیوار کاذب اتاق سرور دیوارهای جداکننده‌ای هستند که به‌عنوان دیوار غیر باربر هستند و برای تقسیم فضاهای داخلی ساختمان استفاده می‌شوند. دیوار کاذب شامل قاب‌های فولادی سبک پیش‌ساخته با مقاطع  C و U بوده که پانل‌های  PVC یا MDF به روی آن نصب می‌شوند. در طراحی دیوار اتاق سرور باید حتماً این نوع از دیوارها بر روی دیوارهای باربر نصب و ساخته شود.

دیوار اتاق سرور

استفاده از دیوار کاذب برای ساخت دیوار اتاق سرور مزایای فراوانی دارد و برای عبور کابل‌ها در فاصله میان دیوار اصلی و دیوار کاذب است. از مزایای دیوار کاذب اتاق سرور فضای خالی داخل دیوار است که امکان استفاده از انواع عایق حرارتی و صوتی را فراهم می‌نماید و باعث می‌شود عبور و دسترسی به تاسیسات الکتریکی و مکانیکی به‌راحتی امکان‌پذیر است. دیوار کاذب اتاق سرور می‌تواند بر امنیت فیزیکی اتاق سرور نیز بیافزاید. اتاق سرور به‌عنوان بخش مهم هر شرکت یا سازمانی بایستی به استانداردهای به‌روز تجهیز شود و دیوار اتاق سرور، نیز به عنوان بخشی از تجهیزات ایمنی یک اتاق سرور به شمار می‌رود.

دیوار کاذب اتاق سرور معمولاً بر روی دیوار باربر نصب می‌شوند. این نوع دیوارها همچنین وزن کمی داشته و فشار بسیاری را روی ساختار اصلی ساختمان وارد نخواهند کرد.  از مهم‌ترین ویژگی‌های دیوار اتاق سرور می‌توان به وزن کم، عایق صدا بودن و مقاوم بودن در برابر زلزله اشاره نمود. دیوار کاذب از تبادل گرما و سرمای داخل اتاق سرور جلوگیری می‌کند و همین یکسان بودن دمای اتاق موجب می‌شود که سرورها کمتر دچار مشکل شوند.

از مزایای دیگر دیوار اتاق سرور می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • وزن کم و در نتیجه ایمنی در برابر زلزله
  • جلوگیری از ورود حرارت، عایق صدا و رطوبت
  • کاهش هزینه‌های سازه و فونداسیون با توجه به کاهش بار مرده ساختمان
  • انعطاف‌پذیری در شکل‌گیری و راحتی ایجاد ساختار معماری
  • نصب سریع‌تر نسبت به ساخت دیوار
  • امکان ترمیم و تعویض پنل ها
  • بهره‌برداری سریع از فضا بعد از اتمام سفت‌کاری بنا

 دیوارهای کاذبی که برای ساخت اتاق سرور استفاده می‌شوند تفاوتی با دیگر دیوارهای کاذب مورد استفاده در ساختمان‌ها ندارند و دارای ظاهر یکسانی هستند. نکته مهم این که در پشت پنل های کاذب دیوار اتاق سرور از پشم سنگ با دانسیته 80 پوشیده می‌شود. دلیل استفاده از پشم سنگ مقاومت در برابر حریق است.  باید به این نکته توجه داشت در زمان اجرای دیوار ضد حریق تمام محفظه هایی که برای عبور تاسیسات درنظر گرفته شده است نیز به صورت  کامل پوشش داده شود .

انواع دیوار اتاق سرور | دیوار کاذب

دیوار کاذب با بتن مسلح: بتن مسلح بتنی است که حاوی میله‌های فولادی، صفحات یا الیافی است که باعث تقویت مصالح می‌شوند . قابلیت تحمل بار توسط این مصالح بیشتر می‌شود و به همین دلیل از بتن مسلح به‌طور گسترده‌ای در ساخت‌وساز استفاده می‌شود.

دیوار کاذب با تیغه آجری یا بلوک سیمانی و بلوک هبلکس: بلوک سیمانی از مخلوط سیمان و شن ریزه و آب ساخته می‌شود. این بلوک‌های سیمانی در دو نوع توخالی و توپر ساخته می‌شود.

دیوارهای پیش‌ساخته:  این دیوار در ساخت دیوار اتاق سرور که از مواد مختلفی ساخته می‌شود و دارای سرعت نصب بالا است. ساندویچ پانل دیواری متشکل از سه قسمت است. این سازه شامل دو بخش بیرونی و ‌یک بخش داخلی می‌شود.

هسته این محصول دارای انواع مختلف از قبیل: پشم سنگ، پشم‌شیشه، فوم پلی یورتان (پلی اورتان)، پلی استایرن (eps) و یا پلی استایرن اکسترود شده (xps) می‌باشد که البته در ایران بیشتر با فوم پلی یورتان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انواع دیوار کناف در دیوار اتاق سرور

پانل ساده یا پانل گچی کناف (RG) دارای روکش کرم رنگ 

پانل گچی مقاوم در برابر رطوبت (MR) دارای روکش سبز 

پانل گچی ضد آتش کناف مقاوم در برابر حریق (FR) دارای روکش صورتی

پانل گچی ضد حریق و ضد رطوبت کناف (FM) دارای روکش سبز

برای ساخت دیوار اتاق سرور می توانید از استاد کاران این زمینه کمک بگیرید ولی برای طراحی حتما از مهندسین خبره استفاده کنید. طراحی صحیح هم هزینه شما را کاهش می دهد هم از خرابی های بعدی جلوگیری می کند.

دیوار اتاق سرور

کارشناسان ما آماده ارائه مشاوره و همکاری جهت ساخت انواع دیوار کاذب اتاق سرور, کناف اتاق سرور, کناف نسوز, کناف سبز, بلوک هبلکس, استاب و رانر, دیوار کاذب کناف, اتاق سرور, رنگ بندی کناف می باشد. با ما تماس بگیرید.

نیازهای ساخت اتاق سرور

کف کاذب اتاق سرور

کولینگ و سردسازی اتاق سرور