سالن-کنفرانس
customer-service

خدمات و پشتیبانی

speech (1)

سیستم کنفرانس صوتی

projector

ویدئو کنفرانس

speech

سیستم کنفرانس

سیستم سالن کنفرانس

سالن‌های همایش، سالن اجتماعات، آمفی تئاتر، سالن های کنفرانس و… محلی برای انجام مذاکرات در هر سازمانی است که وجود تجهیزات با کیفیت و با تکنولوژی روز دنیا، باعث برگزاری یک جلسه مفید و اثر بخش و سهولت در ارائه آن خواهد شد. امکانات حرفه ای صوتی و تصویری موجود در سیستم سالن کنفرانس ، امکان رای‌گیری الکترونیکی، تصویربرداری، قابلیت ترجمه همزمان و ضبط صدا و تصویر جلسات مواردی است که امروزه به ابزار رایج هر جلسه ای مبدل گشته است .

بخش صوتی و تصویری در سیستم سالن کنفرانس کمک می کند تا سخنران انرژی کمتری جهت تنظیم صدای خود متناسب با فضای سالن صرف نماید و در سوی مقابل حاضرین در جلسه  با پخش یکنواخت صدای سخنران، تمرکز بیشتری بر روی سخنان ایراد شده خواهند داشت. علاوه بر آن، در جایگاه مدیریت اختیاراتی وجود دارد که می تواند به رئیس جلسات در برگزاری موثر آن یاری رساند.

برخی از تجهیزات سالن کنفرانس و سالن همایش

سیستم صوتی سالن کنفرانس:

میکروفن سالن کنفرانس:

یکی از بخش‌های اصلی سیستم سالن کنفرانس بخش مربوط به میکروفن های سالن کنفرانس است. در یک سالن کنفرانس یا سالن همایش استفاده از میکروفن های با کیفیت تضمینی برای برگزاری باشکوه جلسات مختلف است.
در سیستم میکروفن سالن کنفرانس اتفاق پیچیده ای نمی افتد و وظیفه اصلی آن تبدیل صدا به داده های دیجیتال است. این صدا پس از انتقال به مرکز اصلی سیستم پردازش و از طریق بلندگوهای مربوط به گوش حاضرین می رسد.
در این سیستم میکروفن‌های کنفرانس به صورت سری به هم متصل می شوند. در این بین می‌توان از میکروفن‌هایی با برخی قابلیت‌ها نظیر اعمال تقدم صحبت کردن، دکمه تذکر و یا قطع کردن صدای میکروفن کنفرانس و برخی دستورهای دیگر استفاده کرد.

بلندگوی سالن کنفرانس:
بلندگو، بخشی از هر سیستم صوتی است بیشتر تفاوت کیفیت در سیستم‌های صوتی به علت میزان کیفیت این بخش است.

آمپلی فایر:
آمپلی فایر یا تقویت کننده الکترونیکی برای تقویت صدا استفاده می شود. آمپلی فایرها به طور عمده دارای دو مدار الکتریکی به نام دریافت سیگنال صدا (pre Amp) و تقویت کننده صدا (power Amp) می باشند.

میکسر:
میکسر دستگاهی الکترونیکی برای ترکیب و منظم کردن سیگنال‌های صوتی است که با اضافه کردن برخی امکانات از قبیل پردازش سیگنال و تنظیم کننده های سطح (level adjustment) کامل می شود.تنظیم انواع افکت، حجم صدا و ورودیهای مختلف (میکروفن، DVD و…) توسط میکسر انجام می گیرد.

میکروفن‌های بی‌سیم و با سیم و میکروفن یقه ای
در سالن جلسات معمولاً افرادی که به میکروفن‌های کنفرانس دسترسی ندارند از میکروفن‌های بیسیم دستی، با سیم دستی یا میکروفن یقه ای استفاده می کنند که لزوم سیستمی با کیفیت برای این بخش نیز حس می شود.

در این بخش از تجهیزات سالن کنفرانس می توان از سیستم‌های پیشرفته تر نظیر سيستم حضور و غیاب، قابلیت ترجمه همزمان و سیستم رای گیری نیز استفاده کرد.

سیستم تصویری سالن کنفرانس :

در سیستم اتاق کنفرانس برای پخش فیلم و نمایش کلیپ های تصویری ، نمایش تصویر سخنرانان با استفاده از صفحات نمایش بزرگ انجام می شود . استفاده از ویدئو پروژکتورویا صفحه نمایش های امکان پخش تصویررا در این سیستم فراهم می سازد.
انتقال و نمایش تصویراز سیستم لپ تاپ یا گوشی سخنرانان بر روی نمایشگرها از جمله امکانات بخش سیستم تصویری سالن کنفرانس است و سطح کیفی و اثرگذاری بیشتر جلسات را بالا میبرد. سایز ، نوع و تعداد این نمایشگرها صفحات متناسب با ابعاد سالن و فاصله نفرات تا تصویر، تعیین می شود .

سیستم ویدئو کنفرانس اتاق کنفرانس:

ویدئو کنفرانس در برگزاری جلسات به صورت مجازی و از راه دور و یا استفاده در بخش آموزش مجازی و آموزش از راه دور به کار گرفته می شود. از ویدئو کنفرانس می‌توان در بسیاری موارد از جمله  برگزاری جلسات آنلاین و همچنین جلسات آنلاین شرکت ها بهره برد. وب کنفرانس نیز به دلیل این که هزینه ها را کاهش می دهد مورد توجه قرار گرفته است. در سیستم ویدئو کنفرانس در واقع بدون توجه به مکان فیزیکی افراد، سرویس برقراری ارتباط زنده صوتی و تصویری به صورت کاملاً امن، همانند جلسات حضوری را فراهم می نماید.

ویدئو کنفرانس

سیستم تصویربرداری اتاق کنفرانس:

در این سیستم دوربین‌های نصب شده در سالن به صورت خودکار و اتوماتیک یا توسط اپراتور کنترل می‌شود. در بخش تصویربرداری سالن کنفرانس و اتاق کنفرانس می‌تواند تصویربرداری جلسات را طبق برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده یا با کارگردانی در لحظه به سهولت انجام داد .

autotrack

سیستم کنترل مرکزی:

کنترل تجهیزات مربوطه لازمه وجود یک سیستم جامع برای برقراری ارتباط و سامان دهی امور جلسات است. سیستم کنترل مرکزی با استفاده از کنترل گرهای خود، باعث می شود که ریاست جلسه نیز بدون حضور اپراتور قادر به کنترل تمامی تجهیزات باشد.
در این بخش از سیستم سالن کنفرانس کنترل کلیه تجهیزات صوتی تصویری مانند ویدئو پروژکتور ، LED و ویدئو کنفرانس  را می توان به سهولت انجام داد. کنترل چراغهای سالن کنفرانس ، کنترل  پرده نمایش، کنترل سیستم تهویه مناسب و کنترل   دوربین های سالن بخشی از وظایف این بخش است.

سیستم سالن کنفرانس

سیستم سالن کنفرانس و اتاق کنفرانس

شرکت تک‌دیتا با برخورداری از کادر با تجربه و تکنسين‌­های مجرب و همکاری با برندهای معتبر جهانی و داخلی و استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌های استفاده شده در سیستم سالن کنفرانس، سعی در ارائه بهترین راهکار در جهت راه اندازی انواع سیستم سالن کنفرانس، طراحی سیستم اتاق کنفرانس و ارائه تجهیزات سالن کنفرانس و خدمات رسانی اتاق کنفرانس در این زمینه را دارد.

سیستم اتاق کنفرانس

برخی از خدمات شرکت تک دیتا در زمینه راه اندازی و پشتیبانی سالن های کنفرانس:

  • ارائه جدیدترین راهکارهای سالن کنفرانس و اتاق کنفرانس
  • استفاده از جدیدترین تجهیزات با برندهای مطرح داخلی و خارجی
  • ارائه سیستم‌هایی با پخش یکنواخت صدای سخنران در تمام اتاق کنفرانس
  • ارائه سیستم‌های مدیریت سخنرانان و قطع میکروفن‌ها توسط رییس جلسه
  • ارائه سیستم‌های رای گیری و بایگانی آرا در کامپیوتر
  • ارائه راهکارهای تصویربرداری و چرخش خودکار دوربین به سمت سخنران در اتاق کنفرانس
  • ارائه سیستم های ترجمه همزمان