24.8 C
تهران
۱۴۰۳-۰۲-۰۱
مجله تک دیتا
علمی و آموزشی

راز های موفقیت در برنامه نویسی

دردنیای برنامه نویسی همیشه چند چیز باعث پیشرفت و همچنین تمایز شما بین دیگر رقبا میشود در این مقاله قصد داریم به شما 9 راز برنامه نویسی که به شما کمک میکند در کار خود بهترین باشید را معرفی کنیم  با تک دیتا همراه باشید .

برای مصاحبه اماده باشید

همیشه در مصاحبه های کاری خود آماده حاضر شوید و سعی کنید به توانایی هایی که ادعا به انجام دادن دارید تسلط کامل داشته باشید معمولا مصاحبه های برنامه نویسی با مجموعه ای سوالات فنی در زمینه کاری شما و همچنین کدنویسی است .

کاملا مشخص است که اگر شما تمرین کافی را داشته باشید میتوانید چالش خودرا در زمان کم تر انجام دهید وشانس خودتون رو برای گرفنتن شغل بیشتر کنید.

هنگام کاری که بهتون واگذارشده رو به خوبی انجام دهید و راحت عصبی نشوید مدیران دوست دارند ببینند که شما در فشار کاری چه عکس العملی از خودتون نشان خواهید داد اگر حرکات صورت شما و رفتارتون پر از استرس و عصبی باشه میتونه ذهنیت اون مدیر رو در باره شما عوض کنه .

سرج کردن درست رو یاد بگیرید

تو دنیای برنامه نویسی یکی از منابعی که میتونه خیلی کمکتون کنه اینترنت هستش ! اینو همیشه یادتون باشه مشکلی که برای شما پیش میاد به احتمال 99 درصد برای بقیه هم پیش اومده پس میتونید با جستجو در اینترنت به جوابتون برسید مهم نیست که شما چه کاری میخواهید انجام بدید وبلد نیستید کافی بلد باشید که جطوری مشکلی که میخواید رو سرچ کنید و به اطلاعات مورد نظرتون برسید .

داخل انجمن های برنامهنویسان مثل stackoverFlow عضو بشید و تو مشکلات اون ها شرکت کنید اگر هم مشکل شما اون نبود یه مطالعه بکنید شاید این کشکل برای شما هم پیش بیاد !

و یادتون باشه که یه برنامه نویس خوب یه سرچر  خوب هست و میتونه از تجربه های دگران استفاده کنه .

راز های برنامه نویسی

انتقاد پذیر باشید

موقعی که کدنویسی شما تموم میشه و میخواید که خروجی رو نمایش بدید از دیگران بخواید که از کدتون رو بخونند میدونم ممکنه که دلخور بشید و حجرف های ناامید کننده ای بشنوید ولی همین باعث میشه که شما با تمرکز بیشتری به کارتون ادامه بدید اما فراموش نکنید که ممکن است این افراد نیز نکته‌ای را به شما انتقال دهند که که از دید شما پنهان مانده باشد. نقدها را قبول کنید و سعی کنید خود را تغییر دهید.

هیچ کدی کامل نیست

کدنویسی در اصل به واژه کارایی اشاره دارد. اما این حرف به معنای آن نیست که شما همواره کدهای کاملی را می‌نویسید. گاهی اوقات ضرب‌الجل‌ها (deadline) مهم‌تر از نوشتن قطعه کدهای زیبا هستند. به عبارت دقیق‌تر بعضی مواقع باید یکسری چیزها همچون طراحی زیبا را فدای ارائه برنامه‌ای کنید که باید در زمان تعیین شده تحویل داده شده و مهم‌تر از آن کارایی بالایی داشته باشد. اگر در مدت زمان برنامه‌نویسی موفق شدید راهکاری را پیدا کنید که به خلق کدهای بهتر منجر می‌شود هراس به خود راه ندهید و از الگویی استفاده کنید که کارایی بالاتری دارد.

از ابزاز مناسب استفاده کنید

برنامه‌نویسی پیشرفته اغلب در تعامل با کتابخانه‌های (رایگان) حرفه‌ای و سیستم‌عامل‌های حرفه‌ای است. در این میان نباید از نقش محیط‌های توسعه یکپارچه همچون ویژوال استودیو برای ساخت برنامه‌های ویندوزی محیط های برنامه نویسی پایتون و سایر برنامه‌ها، اندروید استودیو برای ساخت برنامه‌های اندرویدی، ویرایشگرهای متن‌باز و محیط‌های توسعه یکپارچه‌ای که برای کار با جاوااسکریپت ارائه شده‌اند غافل شوید. همچنین فراموش نکنید که باید با سامانه‌هایی نظیر گیت (Git) و SVN تا حد امکان آشنا باشید. فراموش نکنید کلید موفقیت شما در تعامل با جامعه برنامه‌نویسان و به ویژه برنامه‌نویسان متن‌باز نهفته است.

 

راز های برنامه نویسی

ارور هارو بخونید و نترسید

از کنار پیام هایی که به شماداده میشه به سادگی نگذرید و شانسی یکی از دکمه های yes یا no  روفشار ندید اون پیغام در واقع داره به شما میگه که چه اتفاقی داره میفته و حتی این خطا داره از کجا سرچشمه میگیره برای ترجمش هم میتونید از سرویس translate گوگل استفاده کنید .

بعد از این که تونستید ارور هارو درک کنید خودتون میتونید متوجه بشید که منظور خطا چیه و ارور هارو از قبل پیش بینی کنید و مشکل رو حل کنید .

به جزیات دقت کنید

برنامه‌ریزی در اصل در ارتباط با جزییات است. پس بهتر است به جزییات کاملا توجه کنید. این‌کار به دو دلیل حائز اهمیت است، اول آن‌که یک بخش کلیدی در دستیابی به ” موفقیت است و دوم آن‌که در مواجه با کدهای دیگران به شما کمک می‌کند تا اشکالات یا باگ‌های احتمالی را به راحتی شناسایی کنید. هیچ چیز بدتر از آن نیست که ساعت‌ها وقت صرف کنید تا یک کاما که باعث بروز مشکل شده است را شناسایی کنید.

راز های برنامه نویسی

زیاد به کار وابسته نشید

برنامه‌نویسان در ارتباط با یکسری ویژگی‌ها خوش‌نام نیستند. به واسطه آن‌که ساعت‌ها بدون تحرک در مکانی می‌نشینند که این رویکرد ضمن آن‌که به سلامت جسمانی آن‌ها آسیب وارد می‌کند این ذهنیت را به وجود می‌آورد که برنامه‌نویسان افراد کسل‌کننده‌ای هستند. بهتر است میان زندگی و کار خود تعادلی برقرار کنید و از سرگرمی‌های به دور از کامپیوتر غافل نشوید. سعی کنید با دوستان و خانواده ساعت بیشتری را سپری کنید.

تسلیم نشوید

برنامه نویس که یک کاری است که آزمون و خطا در آن نهفته است و این امید را نداشته باشدید که همه چیز برای بار اول درست کار کنه پ مشکلی پیش نمیاد . شما به عنوان برنامه نویسی باید آمادگی تمامی رویداد هارو داشته باشید .

تجریات خودتون رو افزایش دهید بو با برنامه نویس های دیگه در ارتباط باشید و دانش خودتون رو روز به روز بیشتر کنید و در نهایت افکار منفی رو از خودتون دور کنید .

امید.اریم که این مقاله هم (راز های موفقیت در برنامه نویسی) مورد توجهتن قرار گرفته باشه نظرات و دیدگاهاتون رو با ما در میان بزارید

Rate this post

این مطالب را هم مطالعه کنید

ساخت یک دین جدید با استفاده از هوش مصنوعی توسط مهندس سابق گوگل

زاهد

چگونه شماره خود را در تلگرام مخفی کنیم؟

زاهد

هکرها از چه ترفندهایی برای به دست آوردن پسوردهای ما استفاده می‌کنند؟

زاهد

نظر شما چیه؟

3 × 5 =