19.8 C
تهران
۱۴۰۳-۰۲-۰۱
مجله تک دیتا
فناوری اطلاعات

اندازه و شکل قلب شما جایگزین اثر انگشتتان خواهد شد!

سیستم های امنیتی در دنیای تکنولوزی به سرعت قابل تغیر است از سال 2014 به بعدملیون ها گوشی هوشمند که مجهز به حسگر اثرانگشت بود تولید شد وبعد از ان نیز لپ تاپ ها هم پیرو همین داستان حسگر های اثر انگشت را اضافه کردند ولی گوشی های هوشمند از این هم فراتر رفته اند سنسور عنبیه چشم هو رونمایی شد ولی تمامی این دستگاه ها یکچیز مشابه دارند ان این است که یا باید به ان نگاه کرد و یا انگشت خودرا در جایی خاص قرار داد  اگر تنها قرار گرفتن در نزدیکی کاربر برای باز کردن قفل آن کافی بود، راحت‌تر نبودیم؟

خبر خوب اینکه ممکن است که این اتفاق رخ دهد. محققان، یک سیستم احراز هویت کامپیوتری توسعه داده‌اند که از شکل و اندازه قلب کاربر، برای شناسایی وی استفاده می‌کند. این سیستم از رادار داپلر سطح پایین بهره می‌برد تا به‌صورت پیوسته ابعاد قلب شخص را بررسی کرده و تا وقتی‌که در محدوده آن قرار داشته باشد، دسترسی را تأمین می‌کند.

شکل قلب یک بزرگ‌سال درصورتی‌که به بیماری خاصی دچار نشود، بدون تغییر باقی می‌ماند؛ پس مثل هر روش ورود بیومتریک دیگری از امنیت بالا برخوردار است، اما منفعلانه عمل می‌کند و به کار خاصی از سوی کاربر نیاز ندارد .

محققان با استفاده از این روش در فرودگاه توانستند دست به تشخیص هویت مسافران از فاصله ۳۰ متری بزنند و به این نتیجه رسیدند که این روش برای شناسایی مسافران و عبور از گیت مناسب است.

تیمی که این تحقیق را انجام داده می‌گوید به زودی این روش در کیبورد کاربر یا روی گوشی هوشمند می‌نشیند تا تایید هویت با اسکن قلب به سهولت انجام شود.

Rate this post

این مطالب را هم مطالعه کنید

«دیلویت» هک شد

زاهد

با یونیکو اشنا شوید; دستگاهی که دندان های شما راکمتر در 3 ثانیه مسواک میزند!

زاهد

تمامی برنامه های اندروید را در مرورگر کروم در کامپیوتر اجرا کنید

زاهد

نظر شما چیه؟

نه + 16 =