17.8 C
تهران
۱۴۰۳-۰۱-۳۱
مجله تک دیتا
اخبار جدید فناوری اطلاعات

پروژه لون گوگل : بالون های آلفابت اینترنت را به جزیره دور افتاده پورتوریکو می آورد

شرکت گوگل چند سالی است که بر روی پروژه‌ای تحت عنوان لون کار می‌کند که در آن به وسیله بالون‌های غول پیکر می‌توان اینترنت پرسرعت را به مناطق کمتر توسعه یافته رساند. آن‌طور که به نظر می‌رسد، جدیدترین مناطق تحت پوشش این سرویس جزیره پورتوریکو می‌باشد که به تازگی توسط طوفان ماریا ویران شده است.و این منطقه با مشکلات ارتباطی مواجه شده است. به گفته این کمیسیون 83 درصد سایت های ارائه خدمات سلولی این منطقه از بین رفته و شرکت های مخابراتی در حال راه اندازی سایت های موقت هستند.

در حال حاضر نه تنها تقریباً تمامی زیرساخت‌های ارتباطی این جزیره به کلی نابود شده، بلکه بیش از 90 درصد مردم روز و شب خود را بدون دسترسی به برق سپری می‌کنند؛ از این رو پروژه بالون گوگل می‌تواند راه ارتباطی مطمئنی را برای ساکنین این جزیره ایجاد کند

آلفابت که مالک اصلی گوگل محسوب می شود در سال 2013 پروژه ای به نام «Loon» را معرفی کرد که در آن شبکه های سلولی با استفاده از بالون های خورشیدی که در ارتفاع بالا پرواز می کنند در دسترس کاربران قرار می گیرد و حالا قرار است این پروژه در پورتوریکو راه اندازی شود.

این بالون ها می توانند از طریق هوش مصنوعی و به روش یادگیری ماشینی مسیر خود را برای رسیدن به نقطه هدف پیدا کرده و در آن موقعیت باقی بمانند.از طرف دیگر «ریکاردو روسلو» فرماندار پورتوریکو در پستی توییتری اعلام کرده که برای حل مشکلات موجود در حال مذاکره با ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا است.

ایلان ماسک نیز تاکید کرده که از منابع یکی از پروژه های تسلا برای افزایش تولید باتری و ارسال آنها به این منطقه بحران زده استفاده خواهد کرد.

لازم به یادآوریست که پروژه لون گوگل، در واقع بالون‌هایی بدون سرنشین هستند که می‌توانند اینترنت را به مناطق بسیار دورافتاده جهان بیاورند. این بالون‌ها در ارتفاع تقریبی 20 هزار متری از سطح دریا مستقر شده و قادرند تا از ارتباطات بی سیم پشتیبانی کنند. بالون‌های پروژه لون گوگل به مدت شش ماه در آسمان پورتوریکو به پرواز درخواهند آمد تا معضل عدم دسترسی به اینترنت و مشکلات موجود در برقراری تماس‌ها حل شود.

 دارندگان گوشی های هوشمند (سامسونگ,اپل,…)میتوانند پس ازروشن کردن شبکه وا فای خود شبکه project loon را انتخاب کنند . البته اگر قبل از این گوشی های خود را شارژ کرده باشند.

Rate this post

این مطالب را هم مطالعه کنید

برای اولین بار در جهان دانشمندان مغز انسان را به اینترنت متصل کردند!

زاهد

کابل کشی ساخت یافته چیست؟ | کابل کشی شبکه

زاهد

در همه جای کوه بیابان اینترنت داشته باشید;با Soonet اشنا شوید+(ویدیو)

زاهد

نظر شما چیه؟

11 − چهار =