16.5 C
تهران
۱۴۰۳-۰۲-۰۸
مجله تک دیتا
علمی و آموزشی

آموزش افزایش سرعت اینترنت در ویندوز در چند مرحله ساده

افزایش سرعت اینترنت در ویندوز

افزایش سرعت اینترنت یکی از بزرگترین دغدغه های مردم در این روز ها میباشد البته امروزه پهنای باند شبکه های و بستر اینترنت همواره افزایش پیدا کرده است ولی باز هم با شواهدی که میبینیم سرعت اینترنت ها برای کاربران راضی کننده نیست .

در این مقاله قصد داریم روشی را به شما آموزش دهیم که بتوانید سرعت اینترنت خود را در ویندوز افزایش دهید سرعت اینترنت در سیستم عامل های مختلف مانند ویندوز و مک کمتر از لینوکس است زیرا این دو سیستم عامل به طور پیش فرض 20 درصد پهنای باند را برای اپدیت های خود در نظر میگیرند البته انتظار نداشته باشید که پس از انجام این کار سرعت اینترنت شدما 5 برابر شود بلکه این کار میتواند تمامی پهنای باند ارائه شده به شما را دراحتیار سیتمتان قرار دهند و حتی قسمتی از آن هم هدر نرود ولی اگر پهنای باندش ما به طور پیش فرض کم است سعی کنید پهنای باند خود را برای افزایش سرعت اینترنت افزایش دهید .

قبل از وارد شدن به آموزش توضیحاتی درباره کیفیت خدمات و یا Qos داشته باشیم .


QoS مخفف عبات Quality Of Service  هست به معنی « کیفیت خدمات »  بحث کیفیت خدمات کاملا پیچیده و سرفصل های زیادی دارهولی در این آمزش به طور مختصر توضیح خواهیم داد  . هر اطلاعاتی که در شبکه ارسال و دریافت میشه به بسته های اطلاعاتی کوچیکی تقسیم میشه و هر بسته بر اساس پروتکل مشخصی از مبدا به مقصد ارسال میشه . هر نوع انتقال اطلاعات ( یا هر نوع برنامه کاربردی ) به میزان پهنای باند متفاوتی احتیاج داره . مثلا نوع انتقال یک مکالمه صوتی اینترنتی یا با ارسال ایمیل متفاوت است . بنابراین باید کیفیت خدمات مورد نیاز هر برنامه بررسی و یه الگوریتم براش طراحی و پیاده سازی شود .

در کادر جستجو (Windows+R) منوی  استارت عبارت gpedit.msc رو وارد کنید و کلید Enter رو بزنید تا پنجره Policy Editor باز شود . یه نکته بگم خدمت تون که اگه بدونید دیگه این عبارت رو فراموش نمی کنید msc مخفف MicroSoft Configuration یا تنظیمات سیستم عامل ویندوزهست .

از قسمت منوی سمت چپ روی گزینه Computer Configuration کلیک کنید .

بعد از منوی سمت راست روی گزینه Administrative Templates کلیک کنید .

بعد روی گزینه Network کلیک کنید . و بعدش روی گزینه QoS Packet Scheduler کلیک کنید .

حالا روی گزینه Limit reservable bandwidth راست کلیک کنید و روی گزینه edit کلیک کنید ( یا می تونید روش دابل کلیک کنید ) .

در این مرحله در پنجره Limit reservable bandwidth در قسمت راست گزینه enable رو فعال کنید تا یک کادر options زیرش فعال شود .

همانطور که میبینید در کادر options جلوی عبارت Band width limit عدد ۲۰ مقداردهی شده . این عدد رو برابر ۰ قرار بدین و بعد روی دکمه OK کلیک کنید .

افزایش سرعت اینترنت در ویندوز

با انجام مراحل بالا میتوانید به میزان 20 درصد سرعت اینترنت خود را افزایش دهید .

ویندوز آپدیت را خاموش کنید !


آموزش غیر فعال کردن ویندوز آپدیت

مطمن باشید که سرویس ویندوز آپدیت خود را غیر فعال کرده اید برای اطمینان از این کار میتوانید دکمه های (Windows+R) را فشار دهید و در منوی Run عبارت Services.msc را تایپ و در نهایت اینتر را بزنید .

غیر فعال کردن ویندوز آپدیت

در لیست باز شده به دنبال گزینه Windows Update بگردید (معمولا در اخر لیست است)

آن را انتخب کنید و در منوی کشویی گزینه StartUp را برروی Disable قرار دهید و گزینه Stop  را فشار دهید  و در نهایت بر روی دکمه Apply کلیک کنید 

اگر مراحل را درست انجام دادید میتوانسد یک بار سیستمان را ریست کنید . امید واریم که این آموزش هم مورد توجه شما قرار گرفته شده باشد . تک دیتا را به دوستانتان معرفی کنید 🙂 

کانال تک دیتا
5/5 - (3 امتیاز)

یک نظر

REZA ۱۳۹۷-۱۲-۲۵ در ۱۳:۵۶

دمت گرم
بدردم خورد

پاسخ

نظر شما چیه؟

11 − 8 =