21.7 C
تهران
۱۴۰۳-۰۲-۰۸
مجله تک دیتا
اخبار جدید

هواوی توسط گوگل تحریم شد

huawei

huawei  (هواوی) و محصولاتش توسط گوگل از بعضی آپدیت‌های سیستم اندروید منع شد

بعضی از تلفن‌های هوشمند جدید huawei هم دسترسی به “اپ”های گوگل را از دست خواهند داد. شرکت گوگل محصولات شرکت ارتباطاتی هواوی را از برخی آپدیت‌های امنیتی و فنی سیستم اندروید محروم کرده و برخی تلفن‌های هوشمند جدید هواوی هم دسترسی به «اپ»های گوگل، مثل Youtube و Maps را از دست می‌دهند. این تعلیق بدین معناست که محصولات هواوی دیگر آپدیت جدید اندروید را نیز دریافت نخواهند کرد و دسترسی به پلی استور نیز محدود خواهد شد.
تام وارن، سردبیر ارشد وبسایت فناوری Verge دقایقی پیش در حساب توییتر خود خبری را به نقل از رویترز منتشر کرد مبنی بر اینکه گوگل، لایسنس اندروید را برای محصولات huawei معلق کرده است.
سخنگوی گوگل در سخنرانی با رویترز تایید کرد که Google Play و حفاظت امنیتی Google Play Protect  به عملکرد اپ های موجود در دستگاه های  Huawei  ادامه خواهد داد. بنابراین، در حالی که گوشی های Huawei موجود در جهان از این تصمیم بلافاصله تحت تاثیر قرار نمی گیرند.
با این حال در درازمدت این وضع ممکن است به فروشندگان تلفن‌های هوشمند بهانه‌ای بدهد تا آلترناتیوهای سیستم عامل گوگل را به طور جدی مد نظر قرار دهند، به خصوص در زمانی که گوگل سعی دارد برند خود یعنی گوگل پیکسل، را عرضه کند.
هفته گذشته دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا، یک دستورالعمل اجرایی را صادر کرد که تهدیدهای دشمن خارجی را برای شبکه‌های ارتباطی، فناوری و خدمات اضطراری ملی اعلام کرد. این قانون محدودیت‌های دخالت خارجی در شبکه‌های اطلاعاتی آمریکا را محدود می کند . در پی تصویب این قانون شرکت های امریکایی huawei به لیست سیاه خود اضافه کردند .

5/5 - (3 امتیاز)

نظر شما چیه؟

چهارده − 3 =