6 C
تهران
۱۴۰۳-۰۱-۱۰
مجله تک دیتا
شبکه مقالات تخصصی

کنترل میکروتیک از راه دور با موبایل به طور بی سیم

mikrotik

امروزه گوشی های هوشمند به یک عضو جدانشدنی از زندگی روزمره ما تبدیل شده اند از این رو حضور این دستگاه های هوشمند در لحظه لحظه زندگی ما دیده می شود .

در این مقاله قصد داریم با معرفی یک برنامه به شما آموزش دهیم که چگونه دستگاه های میکروتیک را از طریق موبایل کنترل کنید . با تک دیتا همراه باشید .

نرم افزار Tikapp که به طور اختصاصی توسط شرکت Mikrotik  (میکروتیک) رسما نوشته شده است و در اختیار مردم و کارشناسان قرار گرفته است . متاسفانه نرم افزار Tik App فعلا بر روی دستگاه های اندرویدی قابل استفاده است . نرم افزار Tik App قابل نصب بروی سیستم عامل Andriod می باشد که شما می توانید از  طریق این نرم افزار با وارد کردن حساب کاربری User Name و رمز عبور Password و همچنین آدرس IP اختصاص داده شده به روتر خود , به دستگاه میکروتیک مورد استفاده متصل شوید .شیوه استفاده از این نرم افزار بسیار ساده می باشد، بعد از نصب نرم افزار TikApp ، صفحه اصلی Login برای شما ظاهر می شود مانند انچه که در Win Box مشاهده می کنید.در بخش ما شاهد سه بخش یا Input Box هستیم که به ترتیب Password – Login – Connect To می باشد.

Tikapp برنامه

کنترل میکروتیک با موبایل


در بخش Connect To باید آدرس IP که مربوط به Router Board شما می باشد وارد نمایید، به عنوان مثال: 192.168.5.1 (آدرس شبکه ای برای روتربردتون در نظر گرفتین) .در بخش Login نیز حساب کاربری که پیش از این اگر در Winbox ساخته اید وارد می کنید. در بخش Password ، رمز عبور که برای حساب کاربری تعریف کردین در فیلد وارد نمایید.با وارد کردن این فیلد، شما بعد از چند لحظه وارد نرم افزار شده و تمامی تنظیمات یک محیط Winbox  را که در سیستم مشاهده می کنید را میتوانید در این برنامه اندرویدی ببینید. شما می توانید حتی مشکل های پیش آمده و یا خطا های سیستم را بررسی و حل کنید . یکی از نکته هایی که این برنامه را محبوب می کند این است که  شما در هر جای منزل یا شرکت ، دفتر باشید دیگر نیازی به دستگاه یا PC یا Laptop و… نخواهید داشت می توانید از طریق نرم افزار TikApp وارد تنظیمات میکروتیک شده و هر نوع عملی می خواهید به راحتی انجام دهید. 

امیدواریم که این مقاله هم مورد توجه شما قرار گرفته شده باشد نظرات و پیشنهاد های خود را با ما در دیدگاه ها در میان بگذارید .

Rate this post

نظر شما چیه؟

14 − 1 =