15.7 C
تهران
۱۴۰۳-۰۲-۱۹
مجله تک دیتا
اخبار جدید

پایان کار ویندوز 7 | امروز رسما پشتیبانی ویندوز 7 به پایان رسید

پایان کار ویندوز 7

پایان کار ویندوز 7 | امروز پایان راه برای ویندوز ۷

ویندوز 7 به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین ویندوزها به انتهای عمر خود رسید. شرکت مایکروسافت اعلام کرد از امروز پشتیبانی از ویندوز ۷ را خاتمه می‌دهد و کاربران این سیستم‌عامل دیگر قادر به دریافت به‌روزرسانی امنیتی یا کاربردی نخواهند بود. مایکروسافت از امروز در تاریخ ۱۴ ژانویه ۲۰۲۰ (مصادف با ۲۴ دی ۹۸) پشتیبانی خود از ویندوز ۷ را خاتمه داد.

پایان کار ویندوز 7 به این معناست که رایانه‌ها و لپ‌تاپ‌های مجهز به ویندوز 7 دیگر هیچگونه به‌روزرسانی‌ از جمله به‌روزرسانی امنیتی را دریافت نخواهند کرد؛ موضوعی که آن‌ها را در معرض تهدیدهای هکری و تهدیدهای ویروسی قرار خواهد داد. هم‌اکنون از هر 4 کاربر رایانه‌ها، یک نفر از ویندوز 7 استفاده می‌کند. طبق آمار، از ۱.۲ میلیارد رایانه شخصی مجهز به ویندوز در جهان حدود ۲۰۰ میلیون دستگاه از سیستم‌عامل ویندوز ۷ استفاده می‌کنند که با پایان کار ویندوز 7 به‌زودی منقضی شده و هر حفره امنیتی جدیدی که در آن ایجاد شود، دیگر برطرف نخواهد شد.

پایان کار ویندوز 7

ویندوز ۷ در سال ۲۰۰۹ به بازار آمد و محبوبیت آن در میان کاربران از بسیاری جهات نهایت موفقیت رایانه‌های شخصی و ویندوز بود. این سیستم‌عامل در یک دهه گذشته تا جایی محبوب کاربران و ادمین‌های رایانه‌های شخصی واقع شد که بسیاری از کاربران پس از عرضه ویندوز بعدی یعنی ویندوز ۸ از آن استقبال نکردند.

مایکروسافت با اشاره به پایان کار ویندوز 7 و حفره‌های امنیتی و خطراتی امنیتی بالا، به کاربران خود توصیه کرده تا با نصب ویندوز ۱۰ روی سیستم‌های خود از خطرات هک شدن و دسترسی به اطلاعات در امان بمانند. در ویندوز 10 با نظر به اینکه مایکروسافت از پایه بسیاری از مشکلاتش را حل کرده است یک سیستم‌عامل مدرن است و به لطف برخوردار بودن از آنتی ویروس و فایروال و با حفاظت در برابر خطرات اینترنتی و غیره، امن‌ترین نسخه ویندوزی است که تاکنون از سوی کمپانی ارائه شده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری بی‌بی‌سی مقامات انگلیسی پس از پایان کار ویندوز 7 به بخش‌های مختلف هشدار داده‌اند از امروز با رایانه‌های مجهز به ویندوز 7 هیچ‌گونه عملیات بانکی و ارسال ایمیلی انجام ندهند.

با در نظر گرفتن شرایط جدید، اگر کاربر ویندوز 7 هستید، پیشنهاد می‌شود در اسرع وقت به ویندوز 10 مهاجرت کنید؛ سیستم‌عاملی که در چند سال گذشته بر تعداد امکانات جدید آن افزوده‌شده و اشکالاتش نیز برطرف شده است.

4.2/5 - (6 امتیاز)

این مطالب را هم مطالعه کنید

آموزش کم کردن نور آبی نمایشگر (َشیفت شب) در ویندوز 10

زاهد

چگونه یک فایل یا پوشه‌ قفل‌ شده را در ویندوز 10 حذف کنیم

زاهد

نظر شما چیه؟

دو + نه =