24.8 C
تهران
۱۴۰۳-۰۲-۰۱
مجله تک دیتا
مقالات تخصصی

6 نکته الزامی در امنیت دیتا سنتر که باید رعایت کنید

امنیت دیتا سنتر

امنیت دیتا سنتر


امنیت دیتا سنتر مقوله ایست که همیشه باید جزو مهم ترین بخش ساخت آن مورد نظر قرار بگیرد. سازندگان دیتاسنتر و اتاق سرور در سراسر جهان،باید ایمن ترین زیرساخت‌های شبکه را برای کلیه مشتریان خود تضمین کنند. ساختار امنیتی باید به گونه‌ای باشد که اگر مشتری خواهان ویژگی های امنیتی اضافی بود بتوان آن را اضافه کرد. یک شرکت طراح دیتاسنتر باید هر یک از سرورهای خود را متناسب با نیازهای خاص مشتری تنظیم کند. 

امنیت دیتاسنتر

آنچه باید برای اطمینان از امنیت دیتا سنتر و مرکز داده انجام داد


  • نگهبانان در محل

تمام تجهیزات و سازه ها در بحث امنیت دیتا سنتر باید به صورت شبانه روز توسط نگهبانان حرفه ای محافظت شود. وقتی سازنده را انتخاب می کنید ، به این معنی است که آن ها وظیفه دارند در بخش امنیتی تمهیدات خاصی را ایجاد کنند. مثلا باید در هر ورودی نگهبانان امنیتی حضور فیزیکی داشته باشند.

  • نظارت تصویری

هر قسمت از محوطه ها باید با دوربین های نظارت تصویری، به خصوص در مناطق حیاتی و مهم در داخل و خارج از مرکز داده مجهز شده باشند. شرایط و ساختار امنیت دیتاسنتر در بخش نظارت، باید به نحوی صورت پذیرد که هیچ راهی برای ورود و خروج، بدون رویت توسط سیستم ها و ضبط رفت و آمد وی روی دوربین ها ، نباشد.

  • کنترل دسترسی

دسترسی به امکانات داخل دیتاسنتر و دسترسی به فضای رک ها همگی باید مورد بررسی قرار گیرد. هر مراجعه کننده باید با کارت شناسایی که در سیستم ثبت شده است وارد شود و البته باید قبلا همه محدودیت های لازم جهت انتخاب افرادی که می توانند به سیستم ورود داشته باشند اعمال گردد.

امنیت دیتاسنتر
  • امنیت فیزیکی

هنگامی که بازدید کننده به دیتا سنتر دسترسی پیدا می کند ، آنها از ورودی مرکز داده عبور می کنند که باید با سیستم های کنترل دسترسی الکترونیکی قفل شود. همه ی رک ها باید در تمام مراکز داده قفل شده باشند ، به این صورت، داده ها همیشه خصوصی نگه داشته می شوند.

برای دسترسی به هر نقطه از دیتا سنتر ، باید شخص مورد نظر از کارت الکترونیکی مبتنی بر کد استفاده کند، و هر بازدید کننده به یک کارمند نیاز دارد تا آنها را به داخل مرکز داده اسکورت کند. همچنین کلیه بازدیدکنندگان در تمام مدت حضور در مرکز داده باید توسط آن  کارمند نظارت شوند.

  • پرسنل امنیتی

کلیه کارمندان باید تحت بررسی های گسترده ای قرار گیرند ، تا اطمینان حاصل شود که نیروهای از بهترین و ماهرتین نیروهای امنیتی می باشند.

امنیت دیتاسنتر
  • افزونگی

حصول اطمینان از اینکه تمام مراکز داده با افزونگی N + 1 را رعایت می کند. این بدان معناست که در دیتا سنتر باید از ژنراتورهای پشتیبان ، باتری های پشتیبان و برج های خنک کننده پشتیبان برای اطمینان از ثبات 100درصدی سیستم استفاده شود. سیستم تأمین برق اضطراری (UPS) باید به گونه ای باشد که تمام سیستم های امنیتی حتی در زمان وجود هرگونه مشکل در مورد منبع تغذیه ، فعال بماند. در بخش امنیت دیتا سنتر تجهیزاتی از قبیل UPS، رکتیفایر، اینورتر و باطری های مربوطه و همچنین ژنراتورهای دیزلی و گازی تماماً در زمانی که برق اصلی سیستم قطع می شود وارد مدار شده و برق کل IDC را تأمین می کنند.

3.7/5 - (3 امتیاز)

این مطالب را هم مطالعه کنید

7 نکته اصلی که هنگام انتخاب دیتا سنتر باید در نظر بگیرید

vahid fatehi

سیستم برق دیتاسنتر و تامین امنیت سایبری

vahid fatehi

19 نکته کلیدی در امنیت دیتاسنتر

vahid fatehi

نظر شما چیه؟

دو + 20 =