20.4 C
تهران
۱۴۰۳-۰۱-۳۱
مجله تک دیتا
علمی و آموزشی

معروف ترین سایت های دنیا با چه زبانی نوشته شده اند؟

شاید برای همه ما جالب باشه که زبان هایی که سایت های بزرگ و محبوب با اون نوشته شده اند چی هستش در این مقاله با تک دیتا همراه باشید تا به شما بگیم معروف ترین سایت های دنیا با چه زبانی برنامه نویسی شده اند .

قبلا از توضیح باید بدونید که زبان ها برنامه نویسی برای طراحی وب به دو قسمت front -end که ظاهر سایت رو طراحی میکنند و طرز قرار گرفتن عناصر روی صفحه رو تعیین میکنند وقسمت دوم Back-end که برنامه نویسی سمت سرور رو انجام میدن که برای این کار باید مسلط به کار با انواع پایگاه داده باشید.

یکی از مسائلی که هر فرد علاقه‌مند به برنامه نویسی را به چالش می‌کشد انتخاب زبان برنامه نویسی مورد نظر برای یادگیری است. افرادی که به طراحی سایت علاقه‌دارند در بسیاری از موارد در انتخاب زبان برنامه نویسی back-end (زبان برنامه نویسی سمت سرور) دچار شک می‌شوند. از این رو در این پست می‌خواهیم ببینیم که معروف‌ترین وبسایت‌های دنیا با چه زبانی برنامه نویسی شده‌اند.

در جدول زیر می‌توانید ببینید در حال حاضر چه زبان‌های برنامه نویسی بیشترین استفاده را در طراحی معروف‌ترین وب‌سایت‌های دنیا دارند.

 

همانطور که در جدوا بالا مشاهده می‌کنید PHP، Asp.net از بیشترین فراوانی برخوردار هستند. و پایتون به کمک فریمورک مخصوص خود برای طراحی وب‌سایت (Django) روز به روز بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

4.7/5 - (4 امتیاز)

این مطالب را هم مطالعه کنید

اینترنت اشیا یا (IOt) چیست؟

زاهد

با وای شارژ همه گجت های خودرا به طور بیسیم شارژ کنید

زاهد

iPhone 7 و Galaxy S8 هک شدند

زاهد

۵ نظرات

فرامرز ۱۳۹۶-۰۸-۲۷ در ۰۸:۰۷

برای شروع برنامه نویسی سایت
کدام زبان رو پیشنهاد می کنید

پاسخ
سینا زاهد ۱۳۹۶-۰۸-۲۷ در ۰۸:۲۹

بستگی داره که شمابخواید سمت (Front End)فعالیت کنید یا (back end)در زمینه فرانت اند یا همون ui زبان های html,css,javascript,jQuaryرو باید مسلط باشد ولی برای شروع همون html,css میتونه جواب گو باشه برای backend هم میتونید زبان های مثل phpیا asp رو انتخاب کنید که من php رو پیشنهاد میکنم

پاسخ
سیدرضا بازیار ۱۳۹۶-۱۲-۰۶ در ۲۲:۱۳

ممنون
جالب بود

پاسخ
محمد ۱۳۹۷-۰۱-۱۸ در ۱۶:۰۰

سلام
ممنون از محتوای خوبی که منتشر میکنید.

پاسخ
سعید ۱۳۹۷-۰۷-۲۸ در ۱۰:۲۷

با سلام
اگر بخواهیم هر دوی این front and back رو یاد بگیریم کدوم رو اول باید شروع کنیم یا کدوم رو بهتره اول شروع کنیم؟؟؟؟؟؟
ممنون میشم راهنماییم کنید.

پاسخ

نظر شما چیه؟

سیزده − 11 =