14.9 C
تهران
۱۴۰۳-۰۱-۰۹
مجله تک دیتا
اخبار جدید

قیمت گوشی های جدید آیفون در ایران چقدر خواهد بود؟

قیمت آیفون 11

قیمت آیفون 11 , 11 پرو و 11 پرو مکس


گوشی های آیفون های ۲۰۱۹ اپل همانند همیشه طی مراسم باشکوهی در سه مدل رسما معرفی شدند. قیمت آیفون 11 به همراه دو برادر بزرگتر آن یعنی گوشی آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس رسما مشخص شده که بر اساس آن می توان گفت قیمت آیفون 11 با قیمت آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس در ایران چقدر خواهد بود؟

قیمت آیفون 11

شرکت اپل همزمان با معرفی این محصولات، قیمت و زمان عرضه آن ها را نیز اعلام کرد.  بر این اساس:

  1. آیفون ۱۱ با قیمت پایه ۶۹۹ دلار (حافظه پایه ۶۴ گیگابایت)
  2. آیفون ۱۱ پرو با قیمت پایه ۹۹۹ دلار (حافظه پایه ۶۴ گیگابایت)
  3. آیفون ۱۱ پرو مکس با قیمت پایه ۱۰۹۹ دلار (حافظه پایه ۶۴ گیگابایت)

تاریخ عرضه ایفون ۱۱ و نسخه های دیگر آن ۲۹ شهریور اعلام شده است.

قیمت آیفون 11

گوشی های اپل با قیمت بالایی در ایران به فروش می رسند. اما دلیل اصلی آن نرخ گمرک هر گوشی می باشد.برای گوشی‌های مختلف نرخ گمرک متفاوت است. به عنوان مثال برای آیفون xs حدود ۹۷۰ هزار تومان و برای آیفون ۸ حدود ۳۰۰هزار تومان هزینه گمرکی گرفته می‌شود. یعنی قیمت آیفون ۱۱ باید چیزی در حدود ۹ میلیون تومان باشد.

اما بر اساس صحبت کارشناسان و فعالان بازار، قیمت گوشی‌های تلفن همراه بین ۱۳ تا ۵۰ درصد با قیمت تمام شده اختلاف دارند. به عنوان مثال قیمت جهانی اعلام شده برای آیفون xs حدود یک هزار و ۴۴۹ دلار است که با دلار ۱۱۵۰۰ حدود ۱۶.۵ میلیون تومان می‌شود. هزینه گمرکی هم که پیش از این اشاره شد حدود ۹۷۰ هزار تومان است که قیمت تمام شده را به ۱۷.۶ میلیون تومان می‌رساند. اما قیمت این مدل گوشی در بازار ایران نزدیک به ۲۰ میلیون تومان است که یک تفاوت قیمت حدود ۱۳ درصدی را نشان می‌دهد. بر همین اساس هم میتوان قیمت آیفون 11 را تخمین زد.

قیمت آیفون 11

بنابراین پیش بینی می شود، آیفون ۱۱ هم به قیمت ۹ میلیون تومان عرضه نشود و به بالای ۱۲ میلیون تومان برسد. چون قطعا مدل تازه تلفن همراه در ایران خواهان بسیاری دارد و همین باعث بالاتر رفتن قیمت ها می شود.

با تمام این موارد،قیمت آیفون 11 در ایران در زمان عرضه اولیه به احتمال زیاد تا نزدیک 15 میلیون تومان خواهد رسید اما با گذر زمان، باید منتظر فروش آن با قیمتی نزدیک به 10 میلیون تومان در بازار ایران باشیم.

5/5 - (1 امتیاز)

نظر شما چیه؟

9 + 1 =