17.8 C
تهران
۱۴۰۳-۰۱-۳۱
مجله تک دیتا
اخبار جدید

احتمال پشتیبانی دستگاه بعدی مایکروسافت از واقعیت افزوده و مجازی

VR-Microsoft

اطلاعات جدید نشان می‌دهد که دستگاه بعدی ساخت مایکروسافت به احتمال زیاد از فناوری‌های واقعیت افزوده و مجازی پشتیبانی خواهد کرد.

ابتدای سال جاری، مدیرعامل مایکروسافت، ساتیا نادلا، اعلام کرد که این شرکت هنوز کارش با دستگاه‌های ویندوز موبایل به اتمام نرسیده است و آن‌ها به بازار گوشی‌های هوشمند بازخواهند گشت؛ بازاری که در حال حاضر تنها مالک سهمی کمتر از یک درصد آن هستند.

با وجود اینکه هنوز تأیید نشده است دستگاه ویندوز ۱۰ بعدی یک گوشی هوشمند خواهد بود یا تبلت؛ اخیرا نادلا در یک مصاحبه به این دستگاه جدید اشاره کرده است.

در حالی که اکثر افراد با وجود کاهش سهم ویندوز در مقابل اندروید و iOS نسبت به بازگشت مایکروسافت به بازار موبایل مشکوک هستند، شایعات جدید و اشارات نادلا حکایت از عرضه‌ی یک دستگاه ویندوز ۱۰ جدید دارند.

نادلا در مصاحبه با Marketplace.org گفت:

ما گوشی‌های بیشتری تولید خواهیم کرد، من مطمئن هستم که ما این کار را انجام خواهیم داد؛ اما گوشی‌های ما شباهتی به گوشی‌های امروزی نخواهند داشت.

بر اساس گزارشی از سافت‌پدیا، وب‌سایتی که اولین بار پادکست نادلا را منتشر کرد، مایکروسافت منابع خود را بر ساخت یک دستگاه جدید متمرکز خواهد کرد؛ اما این محصول جدید برای مصرف‌کننده‌ی عادی نخواهد بود و بازار تجاری را هدف قرار خواهد داد.

علاوه بر این، این گزارش اعلام می‌کند که مایکروسافت علاقه‌مند به اتخاذ یک استراتژی، مشابه آن است که در قبال سرفیس بوک انجام داد تا جایگاه دستگاه موبایل جدید خود را به‌عنوان یک محصول رده بالا قرار دهد.

آخرین گوشی‌های تولیدی مایکروسافت و مجهز به ویندوز، لومیا ۹۵۰ و لومیا ۹۵۰ ایکس‌ال بودند و از آن زمان تاکنون، این شرکت تولید هرگونه گوشی هوشمند ویندوزی را متوقف کرده است. آن‌ها هنوز در حال چاره‌اندیشی برای بازسازی بخش موبایل خود در مواجه با رشد فزاینده‌ی اندروید هستند.

علاوه بر این شایعات، گمانه‌زنی‌هایی نیز مبنی بر سازگاری این دستگاه جدید با فناوری‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی وجود دارد و با توجه به پیشرفت و گسترش محبوبیت این فناوری‌ها، دور از انتظار نخواهد بود اگر مایکروسافت تصمیم به تعبیه‌ی این فناوری‌ها در محصول جدید خود داشته باشد.

شایعات حاکی از آن هستند که الکس کیپمن، یکی از اعضای اصلی تیم مسئول مایکروسافت هولولنز، در حال کار روی این دستگاه جدید مجهز به ویندوز ۱۰ است.

مجموع این شایعات و گمانه‌زنی‌ها نشان‌دهنده‌ی این هستند که دستگاه بعدی مایکروسافت با قابلیت پشتیبانی از فناوری‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی عرضه خواهد شد.

منبع:زومیت

Rate this post

این مطالب را هم مطالعه کنید

سازنده ویندوز فون بیل گیتس گفت از گوشی اندرویدی استفاده میکنم !

زاهد

مایکروسافت افیس 2019 به زودی عرضه میشود

زاهد

آیا عینک‌های هوشمند جای گوشی‌های هوشمند را خواهند گرفت؟

زاهد

نظر شما چیه؟

یازده − نه =