12.8 C
تهران
۱۴۰۳-۰۱-۱۰
مجله تک دیتا
اخبار جدید

 5 شرکت هوشمند سال ٢٠١۶

technology

سردبیران «Technology Review» ، وابسته به مؤسسه فناوری ماساچوست (MIT) ، هر ساله ۵۰ شرکت هوشمند دنیا را شناسایی کرده و در وب‌سایت خود معرفی می‌کنند.

 

وجه تمایز این شرکت‌ها، ادغام فناوری‌های نوآورانه و طرح تجاری کارامد است. آن‌ها در راه ایجاد فرصت‌های جدید هوشمند هستند!

در این مطلب به سراغ ۵ مورد اول این لیست رفته و ۵ شرکت هوشمند دنیا را به شما معرفی خواهیم کرد.

1. آمازون (Amazon):

ویژگی برجسته و شگفت‌انگیز این شرکت، موفقیتش در سرویس پردازش صدای «الکسا» است. با استفاده از الکسا می‌توانید در وب جستجو کنید، موسیقی پخش کنید و حتی نور و حرارت منزل خود را تنها با صحبت کردن تنظیم کنید!

amazon

2. بایدو (Baidu):

این شرکت در سال ۲۰۱۵ خبر توسعه یک موتور تشخیص صدا به نام «دیپ اسپیچ ۲» را منتشر کرد. دیپ اسپیچ ۲ از روش یادگیری عمیق (Deep Learning) برای تشخیص کلمات استفاده می‌کند و دقت آن گاهی از یک انسان بیشتر است!

Baidu

3. ایلومینا (Illumina):

بزرگ‌ترین شرکت توالی سنجی دی.ان.ای، امیدوارانه در حال گسترش فناوری‌اش در زمینه تشخیص بیماری است. این فناوری می‌تواند بسیاری از انواع سرطان را قبل از بروز علائم آنها تشخیص دهد

ILLUMINA

4. تسلا موتورز (Tesla Motors):

امسال این شرکت در زمینه فناوری هدایت خودکار خود می‌درخشد! بر اساس گفته‌های مؤسس این شرکت، ایلان ماسک، احتمال تصادف رانندگان با استفاده از سیستم هدایت خودکار تسلا، ۵۰ درصد کاهش می‌یابد.

Tesla-Motors

5. آکویون انرژی (Aquion Energy):

آکویون در حال افزایش سرمایه با استفاده از باتری‌های نوآورانه خود است و به یک استارت‌‌آپ موفق در یک صنعت سخت تبدیل شده است.

در میان سرمایه‌گذاران آکویون ، افراد و شرکت‌های سرشناسی چون «بیل گیتس» ، «کلینر پارکینس کوفیلد بایرز» ، «شل» و «توتال» به چشم می‌خورد.

Aquion-Energy
Rate this post

نظر شما چیه؟

14 − 4 =