22.6 C
تهران
۱۴۰۳-۰۲-۰۶
مجله تک دیتا
فناوری اطلاعات

با pi اشنا شوید دستگاهی که اسمارت فون ها را از فاصله 30 سانتی شارژ میکند! + ویدیو

امروزه اسمارت فون های بسیاری از قابلیت شارژ بی سیم بهره می برند. ولی مشکل همه آنها در یک چیز خلاصه شده: نیاز به تماس نزدیک با پد های شارژ. حالا استارتاپ «پای» (Pi) قصد دارد این مشکل را با عرضه یک سیستم شارژ بی سیم حل کند.

لازم است اشاره کنیم استاندارد «چی» (Qi) که نسبت به رقبایش فراگیر تر است، نیاز به ارتباط نزدیک دارد؛ به این معنی که اگر می خواهید موبایل بهره مند از استاندارد Qi خود را شارژ کنید، باید آن را روی پد مخصوص شارژ قرار دهید. شارژر مخروطی شکل پای بر مبنای فناوری القای رزونانسی کار می کند و البته از استاندارد «چی» نیز پشتیبانی می کند. این دستگاه از الگوریتم «Beam Forming» بهره می برد که به لطف آن شارژر می تواند شکل و جهت میدان مغناطیسی را کنترل نماید.

کاربران به راحتی می توانند با قرار دادن تبلت یا اسمارت فون خود در 30 سانتی متری دستگاه، آنها را شارژ نمایند. توسط پای می توان 4 گجت را به طور همزمان با حداکثر توان 10 وات شارژ نمود. البته می توان دستگاه های بیشتری را نیز به طور همزمان شارژ کرد ولی سرعت شارژ آنها بسیار پایین می آید. موبایل های گلکسی اس 8 و اس8 پلاس سامسونگ و آیفون های 8، 8 پلاس و X و هر اسمارت فون دیگری که با استاندارد Qi سازگار باشد می توانند به راحتی با این محصول شارژ شوند.

شارژر بی سیم پای قرار ست در سال 2018 و با قیمت 200 دلار به بازار عرضه شود؛ البته امکان ثبت سفارش آن از هم اکنون فراهم شده و 314 نفر اولی که سفارش خود را ثبت نمایند، از 50 دلار تخفیف برخوردار خواهند شد.

Rate this post

نظر شما چیه؟

3 + 7 =