12.8 C
تهران
۱۴۰۳-۰۱-۱۰
مجله تک دیتا
اخبار جدید

دشمنی اپل و حذف شدن برنامه های فارسی از app store

کمپانی اپل یکی از شرکت هایی است که در دوره برقراری تحریم ها علیه ایران جزو پیشگامان تحریم کاربران ایرانی به حساب می آمد. تقریبا دسترسی به نیمی و یا بیشتر سرویس های قابل ارائه توسط این شرکت در دوره مورد نظر برای کاربران ایرانی غیر ممکن بود. حتی پس از رفع بسیاری از تحریم های بین المللی علیه ایران و در شرایطی که کمپانی های مختلف در بسیاری از کشورهای جهان رفته رفته کاربران ایرانی را نیز به صورت رسمی به مجموعه خود اضافه می کردند، اپل از این کار سر باز زد و برای مثال همچنان انجام برخی از فعالیت های مرتبط با اپل نظیر ساخت حساب های کاربری مخصوص محصولات آنها با مشکل روبروست.

همچنین با وجود بازار بسیار بزرگ محصولات تکنولوژی در ایران و حضور رسمی شرکت های متعدد در کشور در حوزه سخت افزار و تلفن همراه، اپل هرگز گامی برای به رسمیت شناختن کاربران ایرانی خود برنداشت و نه تنها یک نمایندگی رسمی در ایران دایر نکرد، بلکه ارائه سرویس های خود نظیر تعمیرات را نیز از ایرانی های طرفدار این برند دریغ کرد.

ولی با تمامی این اوصاف اپل باز هم تحریمات خود را برای ارایه سرویس های خود سخت تر و جدی تر گرفته است این شرکت در آخرین دشمنی با ایران ،اقدام به  حذف اپلیکیشن های فارسی  از فروشگاه نرم افزاری خود (App store) آغاز کرده است. در پیام ارسال شده برای توسعه دهندگان نرم افزاری اپل اینطور آمده که به دلیل وجود تحریم ها علیه ایران، امکان هر گونه میزبانی، توزیع و یا اجرای برنامه های تجاری با برنامه ها یا توسعه دهندگان ایرانی وجود ندارد. همچنین در ادامه آمده است که به دلیل پیچیدگی های قوانین در این حوزه خاص، اپل ترجیح می دهد موقعیت خود را دچار چالش نکرده و در صورت رفع همه تحریم ها مجددا به همکاری با توسعه دهندگان برنامه های فارسی ادامه دهد. این اقدام اپل به وضوح مغایر با حقوق کاربران پرشمار ایرانی محصولات این شرکت است و نمی توان هیچ گونه توجیهی برای آن در نظر گرفت. با وجود برقرار بودن برخی از تحریم ها علیه ایران، قرادادهای تجاری گسترده ای بین شرکت های ایرانی و بین المللی از جمله آمریکایی مانند بویینگ بسته شده که به خوبی نشان دهنده عدم وجود مشکل در راه همکاری های تجاری است. با این حال اپل باز هم به سنت قدیمی خود پایبند بوده و از ارائه کوچکترین خدماتی به کاربران ایرانی خودداری می کند.

 

Rate this post

این مطالب را هم مطالعه کنید

هک گوشی آیفون | فقط از طریق یک سایت

vahid fatehi

سرنوشت اپل; ایفون8 پلاس در حین شارژ منفجر شد +(عکس)

زاهد

و باز هم باطری ایفون 8 ; باطری ایفون 8 دردسر سازشده است. سرنوشت شوم اپل

زاهد

نظر شما چیه؟

نوزده + 12 =