16.7 C
تهران
۱۴۰۳-۰۱-۰۹
مجله تک دیتا
فناوری اطلاعات

شبکه 5G و تاثیرات آن روی تکنولوژی آینده

5g

شبکه 5G و تاثیرات آن روی تکنولوژی آینده


شبکه 5G نسل بعدی ارتباطات اینترنت تلفن همراه هستند که سرعت بیشتر و ارتباطات قابل اطمینان تری را روی تلفن های همراه هوشمند و سایر وسایل و گجت ها نسبت به گذشته فراهم می کند. حرف G در نامگذاری این شبکه ها، مخفف کلمه Generation یعنی نسل است.

5g

ترکیب تکنولوژی پیشرفته روز و تحقیقات اخیر نشان می دهد که تکنولوژی 5G ارتباطات با سرعت چند برابری نسبت به ارتباطات اخیر را ارائه می‌دهد. شبکه 5G کمک زیادی به افزایش تکنولوژی در اینترنت اشیا خواهد داشت و زیر ساخت‌های مورد نیاز برای حمل مقادیر بزرگ داده را فراهم خواهد کرد و دنیا را هوشمندتر و جهانی متصلتر و نزدیکتر خواهد ساخت.
با پیشرفتی که به خوبی در جریان است انتظار است که شبکه های  5G تا سال 2020 در تمامی دنیا راه اندازی شوند و در کنار تکنولوژی 3g  و 4g سرعت در ارتباط سریعتر را محیا سازند که دیگر مهم نیست که شما در کجا قرار دارید. بدین معنی که فاصله و موقعیت جغرافیایی برای ارتباطات جزو اولویت های ارتباطی قرار نخواهند داشت.

شبکه 5G ازلحاظ سرعت بسیار بالاست و می‌تواند سرعت بالایی را در اختیار قرار دهد. حداقل سرعت این تکنولوژی دانلود ۲۰ گیگابیت بر ثانیه است و همچنین سرعت آپلود ۱۰ گیگابیت بر ثانیه برآورد شده است. البته این سرعت بین همه کاربران یک bts مخابراتی تقسیم خواهد شد. اما همچنان انتظار می رود 5G  در سرعت ارائه شده بیشتر شود.

شبکه 5G ازلحاظ سرعت بسیار بالاست و می‌تواند سرعت بالایی را در اختیار قرار دهد. حداقل سرعت این تکنولوژی دانلود ۲۰ گیگابیت بر ثانیه است و همچنین سرعت آپلود ۱۰ گیگابیت بر ثانیه برآورد شده است. البته این سرعت بین همه کاربران یک bts مخابراتی تقسیم خواهد شد. اما همچنان انتظار می رود 5G  در سرعت ارائه شده بیشتر شود. در این نسل باید حداقل یک میلیون کاربر موبایل در هر کیلومتر مربع بتوانند به شبکه متصل شوند و هر کاربر باید بتواند در شلوغ‌ترین حالت، حداقل سرعت ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه را تجربه کند.

G5

5G در واقع پهن باند بیشتری را در اختیار می گذارد و با کاهش زمان تاخیر تبادل اطلاعات می تواند تاثیر به سزایی در پیشرفت تکنولوژی هایی نظیر اتومبیل های خودران بگذارد. ماشین‌های خودران را در نظر بگیرید که بیش از هرچیز به اطلاعات لحظه‌ای تردد خودروها و حتی سایر موانع در یک مسیر مشخص نیاز دارند تا از تصادف جلوگیری شود. حتی لحظه‌ای تاخیر می‌تواند منجر به فاجعه شود!

 همچنین می تواند در زمینه IoT فضا را برای گسترش خدمات موجود فراهم سازد. برای مثال، نبود کندی و تاخیر در تعاملات اینترنتی، به معنای امکان برقراری ارتباط در لحظه با استفاده از فضای ابری است که یکی از مهم‌ترین نیازمندی‌های شهر هوشمند است.

5/5 - (5 امتیاز)

نظر شما چیه؟

5 × چهار =