24.8 C
تهران
۱۴۰۳-۰۲-۰۱
مجله تک دیتا
فناوری اطلاعات

ریکاوری فایل‌ها | بهترین نرم‌افزارهای ریکاوری 2020

قویترین برنامه ریکاوری

بهترین نرم‌افزارهای ریکاوری 2020


شاید برای شما هم پیش‌آمده باشد که به‌طور تصادفی بسیاری از فایل‌ها یا عکس‌های مهم را حذف کنید، اتفاقی ناامیدکننده که ممکن است شما را سردرگم و عصبانی کند و در یک‌لحظه باعث شود همه امیدهای شما از بین برود. اما نگران نباشید، اگر فایل‌های سیستمتان را به طور تصادفی حذف کردید و یا حتی اگر از داده‌های خود نسخه پشتیبان هم نداشته باشید به‌احتمال‌زیاد می‌توانید فایل‌های ازدست‌رفته خود را بازیابی و ریکاوری کنید زیرا برنامه‌های بازیابی اطلاعات ممکن است به بازگرداندن آن‌ها کمک کنند.

در ادامه بهترین نرم‌افزارهای بازیابی اطلاعات یا ریکاوری را در سال 2020 را که بر اساس معیارهایی مثل سرعت، عمق جستجو، سادگی و… انتخاب‌شده‌اند در مجله تک دیتا جمع‌آوری کرده‌ایم تا به ‌احتمال‌زیادبتوانید فایل‌های ازدست‌رفته یا گمشده خود را بازیابی کنید. قبل از انجام هر کاری در نظر داشته باشید که هرچه فاصله بین زمان پاک کردن فایل‌ها و اقدام به بازیابی و ریکاوری بیشتر باشد احتمال پیدا شدن فایل‌ها کمتر می‌شود زیرا فایل‌ها در عمق پایین‌تری قرار می‌گیرند و ممکن است دیتای جدید روی آن‌ها نوشته شود بنابراین بهتر است بعد از پاک شدن فایل‌ها بلافاصله اقدام کنید، هرچند نرم‌افزارهای قدرتمند امروزی فاصله‌های ماه یا حتی سال را هم به سادگی بازیابی می‌کنند اما همچنان اقدامِ سریع‌تر مؤثرتر خواهد بود. در ضمن باید بگوییم ممکن از در هاردهای SSD بازیابی اطلاعات با دشواری بیشتری همراه باشد.

Stellar Data Recovery

نرم‌افزار Stellar Recovery یکی از قدیمی‌ترین نرم‌افزارهای ریکاوری است که دهه 90 میلادی فعالیت خود را آغاز کرد و باگذشت زمان به یکی از شناخته‌شده‌ترین نرم‌افزارهای ریکاوری دنیا تبدیل شد، Stellar به‌عنوان یکی از سریع‌ترین و قوی‌ترین ابزارهای ریکاوری شناخته‌شده است که بازه‌ی بزرگی از فایل‌های مختلف را پوشش می‌دهد.

نرم افزار Stellar سازگار با حافظه داخلی و خارجی، رسانه‌های فیزیکی و حتی حافظه دوربین‌ها است و به نظر بسیاری از افراد جزو بهترین ابزار بازیابی اطلاعات موجود تا به امروز است. این نرم‌افزار می‌تواند پارتیشن‌ها و داده‌های از دست رفته از درایوهای رمزگذاری شده، کلون دیسک‌ها را بازیابی کند و حتی در صورت عدم موفقیت سیستم، دیسک راه‌اندازی سیستم را ایجاد کند. این نرم‌افزار هم مثل بسیاری از محصولات مشابه دو نوع اسکن را پشتیبانی می‌کند یکی جستجوی سریع و دیگری جستجوی عمیق که در هر دو مورد هنگام جستجو اطلاعاتی در مورد تعداد فایل‌های پیداشده و همچنین زمان تخمینی برای پایان جستجو به شما نمایش داده می‌شود و همچنین یک نسخه پیش‌نمایش از فایل‌های پیداشده به شما نمایش داده می‌شود تا از صحت فایل مورد نظرتان اطمینان حاصل کنید سپس بازیابی را تائید کنید.

این نرم‌افزار برای سیستم‌عامل مک و ویندوز 10 در دسترس است. از ویژگی‌های این نرم‌افزار بازیابی تا حداکثر 1 گیگابایت داده در نسخه‌ی رایگان آن است. اطلاعاتی مانند عکس‌های حذف‌شده، فیلم‌ها و پرونده‌های مهم. این نرم‌افزار فرمت‌های پارتیشن NTFS، exFAT و FAT (16/32) را پشتیبانی می‌کند. بااین‌حال، برای ویژگی‌های اضافی و بازیابی نامحدود داده‌ها، به نسخه PRO نیاز دارید.

EaseUS Data Recovery Wizard

EaseUS Data Recovery Wizard

EaseUS تولیدکننده‌ی نرم‌افزارهای مختلف درزمینه های متفاوتی است که همگی به بحث ذخیره‌سازی اطلاعات مربوط است. اما تمرکز اصلی این شرکت در ایمن نگه داشتم اطلاعات شما است.

با امکان بازیابی پرونده‌ها پس از آسیب هارد، پارتیشن‌های ازدست‌رفته، حملات ویروس و موارد دیگر، می‌تواند بیش از 1000 نوع فایل مختلف را بازیابی کند، بنابراین هر آنچه که گم کرده‌اید را با این نرم‌افزار به دست بیاورید. در این نرم‌افزار علاوه بر قابلیت بازگردانی فایل ها، کاربران می‌توانند پارتیشن ها پاک شده از سیستم را نیز بازیابی کنند. از دیگر ویژگی‌های موجود در این نرم‌افزار ریکاوری می‌توان به قابلیت بازگردانی اطلاعات پاک‌شده از فلش دیسک‌ها، حافظه‌های جانبی همانند حافظه‌های تلفن همراه، حافظه‌های دوربین‌های دیجیتالی و یا Mp3 Player ها و … اشاره نمود. همچنین از دیگر ویژگی‌های این نرم‌افزار قابلیت کپی فایل ها و اطلاعات از دیسک‌ها آسیب‌دیده و خراب است.

نرم‌افزار EaseUS Data Recovery سازگاری با فرمت سیستم FAT12, FAT16, FAT32, NTFS/NTFS5, EXT2/EXT3 دارد و می‌تواند به
بازیابی اطلاعاتی که با فرمت شدن هارد دیسک پاک‌شده‌اند نیز کمک کند.اگر فقط به دنبال بازیابی و ریکاوری مقدار کمی از داده‌هایتان هستید یا می‌خواهید قبل از خرید، آن را امتحان کنید، نسخه رایگان را امتحان کنید. نسخه Pro این امکان را به شما می‌دهد تا داده‌های نامحدود را بازیابی کنید و پشتیبانی فنی رایگان مادام‌العمر و همچنین به‌روزرسانی‌های نسخه‌های جدید نرم‌افزار را داشته باشید.

Prosoft Data Rescue 5

این نرم‌افزار با برخورداری از یک رابط کاربری بسیار زیبا چندین گزینه اساسی دارد: شما از طریق این نرم‌افزار می‌توانید یک درایو را برای بازیابی فایل ها اسکن کنید، یک پیش‌نمایش از فایل های اسکن شده مشاهده کنید تا مطمئن شوید که چه فایل‌هایی را پیدا کرده است و درایوهای خود را برای ذخیره داده‌ها مدیریت کنید. این نرم‌افزار همچنین شامل یک گزینه پیش‌نمایش جهت دیدن فایل ها است، بنابراین می توانید قبل از بازیابی مطمئن شوید که فایل پیداشده دقیقا مطابق با فایل مدنظر خودتان است.

استفاده از نرم افزار Prosoft محدود به شرایط خاص نیست و کاربران می‌توانند از مزایای آن درزمینهٔ بازگردانی اطلاعات مربوط به هارددیسک، فلش مموری، مموری کارت و … بهره‌مند گردند. با استفاده از این نرم افزار،‌کاربران می‌توانند کلیه داده‌های خود در هر فرمتی را بازیابی کرده و پس از پیش‌نمایش و انتخاب آنان، مجدداً آن‌ها را بر روی حافظه دلخواه خود ذخیره نمایند.

این برنامه برای کسانی که شاید مطمئن نیستند از کجا شروع کنند ایده ال است.این نرم افزار باقدرت بازیابی فایل بالا، کاوش سریع و مؤثر، ذخیره‌ی داده‌ی فایل اسکن شده برای استفاده در آینده، قابلیت بازیابی و ریکاوری درایو فایروایر، تاندربولت و RAID، بازیابی تعداد نامحدود درایو و قابلیت پاک‌سازی بدون بازگشت داده بسیار به کاربران عادی کمک می‌کند تا فایل‌های خود را بازگردانند.

Ontrack EasyRecovery

KLDiscovery شرکتی است که خدمات بازیابی اطلاعات حرفه‌ای را ارائه می‌دهد و توانسته با ساخت این نرم افزار به‌عنوان یکی از بخش‌های مهم شرکت خود کارایی بالایی را در بازگردانی اطلاعات داشته باشد. Ontrack EasyRecovery یکی از بهترین نرم‌افزارهای بازیابی اطلاعات پاک‌شده است. با برنامه قدرتمند ontrack می‌توانید خیلی ساده و با صرف اندکی وقت فایل حذف‌شده‌ی خود را پیدا و برگردانید.

این ابزار حرفه‌ای کارایی بالایی در بازیابی فایل‌ها با انواع حجم و بسیار سریع است. این نرم افزار با Windows و MacOS سازگار است. نسخه رایگان Ontrack به‌صورت آزمایش بازیابی 1 گیگابایتی را به شما می‌دهد، درحالی‌که نسخه 100 دلاری با بازیابی نامحدود، بیشتر ویژگی‌های اصلی را ارائه می‌دهد.

از دیگر قابلیت‌های نرم افزار Ontrack EasyRecovery می‌توان به بازیابی اطلاعات و ریکاوری بدون در نظر گرفتن پارتیشن‌ها،بازیابی اطلاعات حذف‌شده، بازیابی اطلاعات از درایو فرمت شده، بازیابی فایل‌ها بر اساس پسوند آن‌ها، قابلیت متوقف کردن موقتی و ادامه کار بازیابی در زمان دیگر، بررسی و رفع خطاهای هارد و تعمیر فایل‌های آسیب‌دیده به دلیل عدم امکان بازیابی کامل فایل، اشاره کرد.

Clever Files Disk Drill

Clever Files Disk Drill یکی دیگر از ابزارهای محبوب بازیابی فایل است که در دو نسخه رایگان و پولی ارائه‌شده است. از درایوهای داخلی و خارجی، کارت‌های حافظه، دوربین‌هایی با حافظه داخلی و غیره پشتیبانی می‌کند. این نرم افزار می‌تواند تقریباً هر نوع فایلی که در رایانه‌های شخصی ویندوز 10 و MacOS تصور کنید را بازیابی و ریکاوری کند. این نرم‌افزار همه‌ی فرمت‌ها و فایل‌های رایج را بازیابی می‌کند و بسیاری از فرمت‌ها و فایل‌های غیر رایج و خاص را هم پشتیبانی می‌کند و بزرگ‌ترین مجموعه‌ی فایل‌های ساپورت شده را بین همه‌ی رقبای دیگر دارد.

 در برنامه Clever قابلیت اجرای همه‌ی فرمت‌های رسانه‌‌ای به صورت پیش‌فرض در نرم‌افزار قرار دارد و شما می‌توانید قبل از تصمیم به بازگردانی اطلاعات همه‌ی فایل‌ها را در خود نرم‌افزار اجرا و مشاهده کنید تا مطمئن شوید فایل درستی را بازگردانی می‌کنید. یکی از ویژگی‌های جذاب توانایی محافظت از فایلها در مرحله‌ی ابتدایی از بین رفتن است. “Vault Recovery” اطلاعات مربوط به پرونده‌هایی را که حذف می‌کنید، ذخیره می‌کند و به‌طور مؤثر به‌عنوان سطل بازیافت ثانویه عمل می‌کند. اگر در پایان به‌طور دائم آن پرونده‌ها را حذف کردید، Disk Drill می‌تواند بدون نیاز به ذخیره فایل به‌طور کامل، آن‌ها را بازگردانی کند.

نسخه رایگان شما را به 500 مگابایت بازیابی و ریکاوری پرونده محدود می‌کند، ولی شما می‌توانید با استفاده از نسخه Pro به همه قابلیت‌های آن دسترسی داشته باشید. متأسفانه نسخه‌ی پرو هم دارای محدودیت‌هایی مانند تک کاربره بودن و کم بودن تعداد اسکن است.

4.2/5 - (9 امتیاز)

نظر شما چیه؟

هجده + شش =