11.7 C
تهران
۱۴۰۳-۰۱-۱۰
مجله تک دیتا
مقالات تخصصی

دیتاسنتر OVH را بیشتر بشناسید

دیتاسنتر OVH

دیتاسنتر OVH


هر دیتاسنتر بسته به نوع کاربردی که برای آن تعریف‌شده است, می‌تواند به‌عنوان یک مرکز پردازشی, مرکز ذخیره داده, مرکز جمع‌آوری داده و یا تمامی این موارد عمل کند. مراکز داده بسیار بزرگ و متنوعی از جمله  دیتاسنتر OVH در جهان در حال سرویس‌دهی هستند که برخی از این دیتاسنترها استفاده تجاری محدود درون‌سازمانی دارند و برخی دیگر در اینترنت به‌صورت تجاری و یا عمومی قابل‌استفاده هستند. دیتاسنتر OVH فرانسه از بزرگ‌ترین شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی خدمات هاستینگ و سرور جهان است. دیتاسنترOVH یکی از برترین دیتاسنترهای جهان است که در لوکیشن های متفاوت ارائه سرور می‌کند.

 OVH نام عظیم‌ترین دیتاسنتر در اروپا ، نامی آشنا برای صنعت IT در جهان و به‌خصوص قاره اروپا است. این دیتاسنتر با داشتن بیش از 2000 پرسنل یکی از بزرگترین و قوی‌ترین مراکز داده در جهان به شمار می‌آید، این مرکز داده عظیم اعلام نموده است که توانایی نگهداری 400 هزار سرور را دارد.

دیتاسنتر OVH

این دیتاسنتر سال ۱۹۹۹ توسط Oktave Klaba و خانواده‌اش در شهر Roubaix فرانسه تأسیس شد. دیتاسنتر او وی اچ با کمک سه عضو خانواده (هنری، هالیون و میروسلا) تأسیس شد. OVH در حال حاضر اولین دیتاسنتر اروپا و سومین دیتاسنتر بزرگ جهان است.  این مرکز داده در سال ۲۰۱۴ دارای حدود ۱۷ مرکز داده و میزبانی حدود ۲۰۰,۰۰۰ سرور در کشورهای مختلف جهان بود. در سال ۲۰۱۶ با هزینه‌ای حدود ۲۵۰ میلیون دلار اقدام به توسعه و گسترش شرکت خود در جهان نمود. OVH دارای یک شبکه‌ی اختصاصی با سرعت ۱۴ ترابایت بر ثانیه است. هر کدام از دیتاسنترهای این شرکت به این شبکه متصل هستند که نتیجه‌ی آن امنیت و سرعت‌بالای سرورهاست. OVH از آخرین فنّاوری‌های روز در سرورهای خود استفاده می‌کند و ظرفیت سرورهای آن نیز به‌طور مداوم در حال افزایش است. OVH دارای ۲۷ دیتاسنتر در سراسر جهان است.

این دیتاسنتر با توجه به قیمت بسیار مناسب و کیفیت بسیار بالای شبکه و سخت‌افزار ارائه‌شده یک انتخاب مناسب برای استفاده به‌عنوان مجازی‌سازی و هاستینگ است. همچنین با توجه به این‌که دارای فایروال‌های رایگان برای جلوگیری از حملات مختلف DDOS روی سرورها است یک انتخاب مناسب برای هاستینگ و وب‌سایت‌هایی که مورد حملات متعدد DDOS قرار می‌گیرند به شمار می‌رود.
دیتاسنتر OVH در سال ۲۰۱۵ با راه‌اندازی دیتاسنتر GRA با ظرفیت ۵۰۰,۰۰۰ سرور، رکورد ساخت بزرگ‌ترین مرکز داده‌ی اروپا و جهان را مجدداً به نام خود ثبت کرد. همچنین دیتاسنترهای خود را به Anti DDOS سخت‌افزاری مجهز کرد.

دیتاسنتر OVH اکنون با ساخت مرکز داده‌ی جدید این شرکت در منطقه‌ی کبک کانادا، آمار و ارقام رکوردهای این شرکت مجدد جابجا می‌شود. دیتاسنتر کانادای OVH که یک مرکز داده‌ی فوق مدرن با تکنولوژی سبز است، ظرفیت بیش از ۵۰۰,۰۰۰ سرور و میزبانی بیش از ۴۲۰,۰۰۰ مشتری را داراست.

دیتاسنتر OVH همواره یکی از بزرگ‌ترین و مرغوب‌ترین سرویس‌دهندگان و فروشندگان سرور اختصاصی و خدمات هاستینگ به شمار می‌رود . شهرت کمپانی فرانسوی OVH بیشتر به دلیل کیفیت خوب در کنار قیمت ارزان بوده است. تقریباً می‌توان گفت اکنون در اکثر کشورهای پیشرفته مانند انگلیس، ایالات‌متحده، استرالیا، لهستان، سنگاپور، آلمان، ایتالیا، هلند، اسپانیا و.. شما ردپایی از مراکز داده یا خدمات این شرکت خواهید دید. دیتاسنتر OVH سعی در پوشش باکیفیت تمام مناطق موردنیاز به‌وسیله‌ی مراکز خود در همه جای جهان دارد. حتی در کشورهایی که دارای دیتاسنترهای معروف و بزرگی هستند.

ویژگی‌های دیتاسنتر OVH

  • – به دلیل فاصله‌ جغرافیایی کم مراکز داده‌ی این شرکت باهم و توسعه‌ در تمام جهان، پینگ بسیار پایین و سرعت بالایی برای کاربران جهان و ایران به ارمغان می‌آورد.
  • – آنتی دیداس‌های سخت‌افزاری فوق‌العاده قوی این شرکت امنیت سرورهای آن را بسیار بالابرده است.
  • – امکان ارائه‌ی تعداد زیادی آی پی از کشورهای مختلف دنیا را دارد.
  • – دیتاسنتر OVH با داشتن ظرفیت فوق‌العاده بالای شبکه‌ی فیبر نوری اختصاصی ۲۰tbps و حدود ۳۰ مرکز داده در ۳۴ نقطه‌ی جهان قطعاً قدرت، سرعت و پایداری بالایی ارائه می‌دهد.
  • – استفاده از به‌روزترین سخت‌افزارها، هاردهای پرسرعت و قدرتمند SSD و NVME و..
  • – استفاده از پردازنده‌های Intel Xeon و AMD در سرورهای با پردازش بسیار بالا
  • – ارائه و پشتیبانی اکثر سیستم‌عامل‌ها و توزیع‌های مختلف آن‌ها
  • – به‌روزرسانی مداوم تجهیزات و نوآوری مداوم در بهینه‌سازی سیستم
  • – تحقیق و توسعه‌ی مداوم جهت بهینه‌سازی و به‌روزرسانی نصب، راه‌اندازی و نگهداری سرورها
  • – ژنراتورهای بسیار قوی ۴۸ ساعته و ۲۵۰ KVA برای هر UPS ، سیستم پشتیبانی برق دیتاسنتر OVH را حیرت‌آور کرده است.
  • – سیستم تغذیه‌ی دوگانه، داشتن حداقل دو اتصال شبکه‌ی قوی در دو اتاق شبکه با قابلیت پشتیبانی یکدیگر و ظرفیت اتصال شبکه‌ی بسیار قوی، برای ایجاد آپ تایم و سرعت شبکه‌ی فوق‌العاده
  • – حفاظت فیزیکی شدید از سرورها با دوربین مداربسته و کنترل حفاظتی سخت گیرانه در دسترسی افراد، امنیت بسیار بالایی به ارمغان آورده است.

دیتاسنتر OVH دوست دار محیط زیست است

با استفاده از انرژی‌های طبیعی برای سرمایش، گرمایش و برق ذخیره، سیستم سرمایشی آبی این دیتاسنتر، باعث می‌شود ۷۰٪ گرمای تولیدشده توسط پردازنده‌ها خنک شود و تنها ۳۰% از هوای گرم داخل با سیستم خنک‌کننده‌ی برقی تهویه می‌شود. با توجه به کاهش سیستم تهویه در اتاق‌های هاستینگ، هزینه و مصرف انرژی بشدت کاهش‌یافته است و با تحقیق و نوآوری مداوم برای بهینه‌سازی سیستم سرمایش دیتاسنتر سعی در برآورده کردن اهداف محیط زیستی خود دارد.

امنیت دیتاسنتر او وی اچ

امنیت بالای این دیتاسنتر زبان زد است، در این دیتاسنتر فقط افراد و کارمندان شرکت که دارای مجوز هستند می‌توانند به‌صورت فیزیکی به سرورها دسترسی پیدا کنند.همچنین دسترسی‌ها افراد با نشان‌های مخصوص کنترل می‌شود. دوربین‌های مداربسته همراه با نظارت ۲۴ ساعته و ۷ روزه هفته در محل دیتاسنترها انجام می‌شود.در اتاق‌های سرور سیستم‌های امنیتی تشخیص دود و آتش به صورتی پیشرفته نصب‌شده است و متخصصین به‌صورت ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته است.

دیتاسنتر OVH دارای تمامی استانداردهای بین‌المللی است

  • استاندارد ISO 27001:2005 برای اجرا و ارائه زیرساخت‌های اختصاصی و رایانش ابری
  • استانداردهای ISO 27002 و ISO 27005 مدیریت امین و ارزیابی ریسک
  • گواهینامه SOC 1 و 2 نوع II برای ۳ دیتاسنتر در فرانسه و کانادا، اثباتی برای چگونگی امن کردن خدمات خود
tekdataco
4/5 - (1 امتیاز)

این مطالب را هم مطالعه کنید

7 نکته اصلی که هنگام انتخاب دیتا سنتر باید در نظر بگیرید

vahid fatehi

استانداردهای اتاق سرور

vahid fatehi

نکات و معیارهای کلیدی در طراحی دیتاسنتر (مرکز داده)

vahid fatehi

نظر شما چیه؟

5 − چهار =