25.7 C
تهران
۱۴۰۳-۰۱-۳۱
مجله تک دیتا
شبکه مقالات تخصصی

ویپ چیست و چرا باید از Voip و سانترال استفاده کنیم ؟

Voip چیست ؟ | راه اندازی ویپ سانترال

ویپ چیست :  شاید شما هم کلمه های مانند Vopi  , سانترال را شنیده باشید در این مقاله قصد داریم به طور کامل این دو را شرح دهیم و به این نتیجه برسیم که چرا باید از سیستم سانترال ویپ در محل کار  و دفتر خود استفاده کنیم . با تک دیت همراه باشید .

Voip در تمامی شرکت ها و داتر کار مورد استفاده قرار گرفته است شاید قبل از خواند این مقاله ندانید که معنی این کلمه چیست ولی اگر مخفف این کلمه را بدانید شاید بتواند کاربرد این فناوری را بدانید . VoIP مخفف کلمه ی Voice over IP هست یعنی انتقال صدا از طریق بستر شبکه . این بدین معنی خواهد بود شکه شما ما میتوانید با استفاده از VoIP کاری کنید که تماس های صوتی خود را  از طریق شبکه انجام دهید و دیگر نیازی به پرداخت هزینه به مخابرات برای خدمات تلفنی نیست .

مثال : تصور کنید یک اداره  یا سازمانی شعب مختلفی در سراسر کشور دارد که باید با هم در ارتباط باشند ، در این صورت اکر بخواهند از سیستم تلفنی معمولی برای برقراری ارتباط استفاده کنند هزینه قبض های پرداختی بسیار افازیش پیدا خواهد کرد  در این صورت  ویپ راه اندازی میکنیم . برای هر شعبه تعدادی شماره ساخته میشود و در نتیجه ارتباط این شعبه ها از طریق ویپ Voip انجام میشود و هزینه اضافی به مخابرات بابت تماس های داخلی شرکت پرداخت نمیشود .

البته نا کفته نماند که میتوان با استفاده از نرم افزارهایی که برای  گوشی های هوشمند و راه اندازی سرور Elastix این ارتباط رو در خارج از شبکه داخلی هم بر قرار کرد که در این حالت سرور Elastix باید از ISP یک Gateway گرفته باشد تا تماس از طریق اینترنت انجام شود ، این تکنولوژی همانند تماس هایی  که در بستر اینترنت انجام میشود مانند اسکایپ و واتس اپ بدون هزینه خواهد بود .

در ادامه مزیت راه اندازی Voip را شرح خواهیم داد  :


1- کاهش هزینه های تلفنی و عدم پرداخت پول به مخابرات
2- ارتباط ازطریق بستر شبکه انجام می شود و نیازی به کابل کشی نیست  .
3-امکان برقراری کنفرانس ، ممکن است  گاهی نیاز باشد چند نفر از چند جای مختلف همزمان با هم دیگر  صحبت کنند ، این کار از طریق ویپ به راحتی امکان پذیر است .
4- امکان مدیریت تماس ها به صورت متمرکز  و کاهش کاغذ بازی های روزانه

و …..

امکاناتی که VoIP در اختیار ما میگذارد :

1- امکان ساخت و ارائه شماره های داخلی به تعداد بالا
2- امکان ضبط مکالمه
3- امکان دریافت پیام صوتی
4- امکان راه اندازی صف انتظار برای تماس گیرنده ها
و …

برای خدمات نصب و راه اندازی Voip و سانترال با تک دتیا تماس حاصل کنید میزبان صدای گرم شما خواهیم بود

Rate this post

نظر شما چیه؟

پنج + نه =